SKLENAŘÍKOVÁ, Jana, Alena SKOTÁKOVÁ, Radka BARTOŇOVÁ a Lýdie BRÁZDOVÁ. Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy. Studia Sportiva. Brno: Masarykova univezita, 2016, roč. 10, č. 1, s. 33-41. ISSN 1802-7679.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy
Název anglicky Evaluation of Inclusion of Pupils with Special Education Needs to COmmon Physical Education Lessons
Autoři SKLENAŘÍKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka BARTOŇOVÁ (203 Česká republika) a Lýdie BRÁZDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Studia Sportiva, Brno, Masarykova univezita, 2016, 1802-7679.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/16:00090896
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky integration; inclusion; physical education; disability; pedagogical use of time; scale of CIT
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Alena Marečková, učo 106697. Změněno: 7. 4. 2017 13:15.
Anotace
Inkluzi popisujeme jako vyvrcholení integračního procesu, kdy jsou vytvořeny podmínky tak, aby bylo možné začleněnit jedince se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní populace. Cílem výzkumu bylo specifikovat fungování inkluze u dětí se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy v České republice na vybraných základních školách. Na základě škály DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetašević, 2012) byl proveden výzkum, který nastínil činnosti žáků se zdravotním postižením v inkluzivní vyučovací jednotce. Výsledky škálování pomocí DIC-CIT odhalily časové charakteristiky skutečného začlenění žáků do hodin tělesné výchovy, do činností pedagogů a asistentů pedagoga. Z výsledků je zřejmé, že na vybraných základních školách se inkluze v tělesné výchově dostává na vysokou úroveň.
Anotace anglicky
Inclusion is described as the culmination of the integration process when conditions are created so that it can integrate individuals with special educational needs in intact population. The aim of the research was to determine how works inclusion of children with health disabilities in physical education classes in the Czech Republic at the various schools. It was performed research based on the range of DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetaševič, 2012) which outlined the activities of students with disabilities in inclusive class. Results scaling by using CIT-DIC revealed time characteristics of the actual integration of students into physical education, into parallel activities and teacher’s assistants activities. From the results of our research is clear that in selected schools with inclusion in physical education receives at a high level.
VytisknoutZobrazeno: 16. 7. 2024 21:13