ČERNÝ, Michal. Informační systém ve vzdělávání : Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům (Information system in education : From the registers to semantic technologies and dialog systems). Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 pp. ISBN 978-80-210-8326-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační systém ve vzdělávání : Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům
Name (in English) Information system in education : From the registers to semantic technologies and dialog systems
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Vydání první. Brno, 138 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00090899
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-8326-4
Keywords (in Czech) pedagogika; informační systémy; dialogové systémy; AI
Keywords in English pedagogy; Information Systems; dialogue systems; AI
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 20/2/2022 20:14.
Abstract
Kniha se snaží být základní přehledovou monografií tématu velice komplikovaného a nesnadného - informačních systémů ve vzdělávání. Nechtěli jsme se zaměřit ani separátně na školní informační systémy, ani na Learning Management Systém, ale sledujeme možnosti jejich vzájemné interakce. Popisovat vedle sebe dva fenomény, které spolu mají mnoho společného a v budoucnu se zřejmě budou ještě více prolínat, bylo a je nesnadné. Autor pevně doufá, že jím navržené řešení nevedlo k nepřehlednosti či nesrozumitelnosti celého výkladu. Druhá obtíž spočívá v tématu samotném. Kvalitních publikací, které by se věnovaly informačním systémům a současně nevycházely příliš z manažerského ani z technického diskursu, mnoho není. Bylo tak třeba nabídnout určitý vlastní pohled, často místy až výhledový či predikční. Více než o popis současného stavu či přípravu konkrétních architektů informačních systémů šlo o vytvoření určitého myšlenkového rámce. Snažíme se vytvořit paradigma, ve kterém bude člověk schopen o této interdisciplinární problematice přemýšlet. V rámci různých přístupů k problematice informačních systémů jsme se rozhodli vytvořit velice netradiční koncept, který je psán především pro pedagogy či sociální a kognitivní vědce. Je v něm velice málo technických podrobností a neočekáváme žádné speciální čtenářovy předchozí znalosti z této oblasti. Publikace je koncipována jako přehledová monografie, která může nabídnout určité specifické paradigma tvorby informačních systémů ve vzdělávání.
Abstract (in English)
The publication Information Systems in Education offers a comprehensive and original view of this issue. Brings together the topics of designing information systems generally with topics that are inherent in other areas - legislation, service design, dialog systems, artificial intelligence, education and so on. Thus creating an interdisciplinary conceived, unconventional solutions a publication that strives to be the starting point for the creators of information systems in education. Among the various approaches to the issue of information systems creates a very unusual concept, which is written primarily for teachers and social and cognitive scientists. It has very few technical details and do not expect any special reader's prior knowledge of the area. The publication is designed as a surveillance monograph, which may offer some specific paradigm of development of information systems in education.
PrintDisplayed: 30/5/2024 07:07