2016
Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření
JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT et. al.Základní údaje
Originální název
Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření
Název česky
Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření
Název anglicky
: Primary and lower secondary school teachers’ perception of curriculum changes: summarizing the survey results
Autoři
Vydání
24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vnímání kurikulárních změn, učitelé ZŠ, dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
perception of curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, questionnaire survey
Změněno: 5. 3. 2017 15:58, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
V originále
Teoretické ukotvení příspěvku vychází z tzv. Concern based adoption modelu. Širší teoretický rámec šetření je založen na předpokladu, že procesy a rozhodnutí týkající se zavádění kurikulárních změn v praxi jsou subjektivní povahy. Rozhodující faktory ovlivňující implementaci změn jsou proto interpretace, přesvědčení a zkušenosti učitelů - hlavních aktérů implementace. Cílem dotazníkového šetření, je zjistit, jak učitelé ZŠ vnímají změny školního kurikula a jak je s časovým odstupem implementují.
Anglicky
The theoretical framework of the contribution is based on the Concern based adoption model (George, Hall, & Stiegelbauer, 2006), which operationalizes the curriculum change implementation by means of three dimensions: innovation configuration map, stages of concern, and levels of use. Broader theoretical context of the research respects the presumption that processes and decisions connected with the implementation of curriculum changes in practice are of a subjective nature. Key factors influencing the curriculum change implementation represent interpretations, beliefs and experiences of teachers - the main agents of the implementation. The aim of the questionnaire survey is to find out how primary and lower secondary school teachers perceive previous curriculum changes and how they implement them.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaV |
|