2016
Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
MUŽÍK, Vladislav a Michal LUPAČZákladní údaje
Originální název
Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
Název česky
Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
Název anglicky
Realisation of the physical education curriculum – the knowledge area
Autoři
MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal LUPAČ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Ostrava, Pedagogická kinantropologie: Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 30. 3. – 31. 3. 2016, od s. 13-16, 4 s. 2016
Nakladatel
Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00090913
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-263-1051-8
Klíčová slova česky
tělesná výchova; projektované kurikulum; realizované kurikulum; obsah vzdělávání; vědomosti; pohybový režim
Klíčová slova anglicky
physical education; projected curriculum; realised curriculum; educational content; knowledge; physical activity regime
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 09:34, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu zabývajícího se nesouladem mezi projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy. Z výzkumu plyne, že vědomostní složka vzdělávání je ve výuce tělesné výchovy opomíjena a žáci tak ve škole nezískávají v dostatečné míře potřebné vědomosti pro účelné utváření osobního pohybového režimu.
Anglicky
Recent research results and practical experiences show that the school physical education is not congruent concerning its projected and realised forms of curricula. The content of the PE curriculum doesn´t contain only physical skills but also relevant knowledge. From the research results conducted on the representative sample of the Czech population in the age from 15 to 60 years of age show that the knowledge component of the PE curricula is being left behind. Thus, the students are not informed about the theoretical knowledge needed for acquiring personal physical activity regime.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2015, interní kód MU |
|