D 2016

Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí

MUŽÍK, Vladislav a Michal LUPAČ

Základní údaje

Originální název

Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí

Název česky

Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí

Název anglicky

Realisation of the physical education curriculum – the knowledge area

Autoři

MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal LUPAČ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Ostrava, Pedagogická kinantropologie: Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 30. 3. – 31. 3. 2016, od s. 13-16, 4 s. 2016

Nakladatel

Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00090913

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-263-1051-8

Klíčová slova česky

tělesná výchova; projektované kurikulum; realizované kurikulum; obsah vzdělávání; vědomosti; pohybový režim

Klíčová slova anglicky

physical education; projected curriculum; realised curriculum; educational content; knowledge; physical activity regime

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 09:34, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu zabývajícího se nesouladem mezi projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy. Z výzkumu plyne, že vědomostní složka vzdělávání je ve výuce tělesné výchovy opomíjena a žáci tak ve škole nezískávají v dostatečné míře potřebné vědomosti pro účelné utváření osobního pohybového režimu.

Anglicky

Recent research results and practical experiences show that the school physical education is not congruent concerning its projected and realised forms of curricula. The content of the PE curriculum doesn´t contain only physical skills but also relevant knowledge. From the research results conducted on the representative sample of the Czech population in the age from 15 to 60 years of age show that the knowledge component of the PE curricula is being left behind. Thus, the students are not informed about the theoretical knowledge needed for acquiring personal physical activity regime.

Návaznosti

MUNI/A/0963/2015, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty