MUŽÍK, Vladislav a Michal LUPAČ. Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí. In Hana Klimtová. Pedagogická kinantropologie: Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 30. 3. – 31. 3. 2016. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu, 2016, s. 13-16. ISBN 978-80-263-1051-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
Název česky Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
Název anglicky Realisation of the physical education curriculum – the knowledge area
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal LUPAČ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Pedagogická kinantropologie: Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 30. 3. – 31. 3. 2016, od s. 13-16, 4 s. 2016.
Nakladatel Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090913
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-1051-8
Klíčová slova česky tělesná výchova; projektované kurikulum; realizované kurikulum; obsah vzdělávání; vědomosti; pohybový režim
Klíčová slova anglicky physical education; projected curriculum; realised curriculum; educational content; knowledge; physical activity regime
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 21. 3. 2017 09:34.
Anotace
Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu zabývajícího se nesouladem mezi projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy. Z výzkumu plyne, že vědomostní složka vzdělávání je ve výuce tělesné výchovy opomíjena a žáci tak ve škole nezískávají v dostatečné míře potřebné vědomosti pro účelné utváření osobního pohybového režimu.
Anotace anglicky
Recent research results and practical experiences show that the school physical education is not congruent concerning its projected and realised forms of curricula. The content of the PE curriculum doesn´t contain only physical skills but also relevant knowledge. From the research results conducted on the representative sample of the Czech population in the age from 15 to 60 years of age show that the knowledge component of the PE curricula is being left behind. Thus, the students are not informed about the theoretical knowledge needed for acquiring personal physical activity regime.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2015, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 15. 7. 2024 17:45