ŠVANDOVÁ, Eva. Testing the Relationship Between Resource Availability and Innovation in the Construction Industry. Online. In Dr. Iiris Aaltion. Proceedings of the 11th European Conference on Innovation and Entrepreneurship. 1st ed. Reading: Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016, s. 802-809. ISBN 978-1-911218-08-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Testing the Relationship Between Resource Availability and Innovation in the Construction Industry
Autoři ŠVANDOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st ed. Reading, Proceedings of the 11th European Conference on Innovation and Entrepreneurship, od s. 802-809, 8 s. 2016.
Nakladatel Academic Conferences and Publishing International Limited
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00090989
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-911218-08-1
ISSN 2049-1050
UT WoS 000389514100097
Klíčová slova anglicky Innovation; resources; reputation; construction industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 27. 4. 2017 15:11.
Anotace
This study focuses on testing the importance of the availability of intangible resources for increasing product innovation. The relationship is verified quantitatively on a sample of 245 SMEs in the construction industry. Small businesses are the ones which struggle most with a lack of resources, while the construction industry lags behind the manufacturing industry in both product and process innovation. The question remains which resources contribute to higher product innovation in small and medium-sized companies within the construction industry. Studies have analysed the influence of individual resources on innovation. This study analyses organizational and reputational resources in relation to innovation output and tests the influence of third variables (the age of the business, strategic focus and the owner’s active involvement in the business). In the case of SMEs in the construction industry, a lack of reputation and stable cooperation with suppliers leads to higher innovation output. The relationship between cooperation and innovation performance is moderated by the strategic focus of the company.
Návaznosti
MUNI/A/0909/2015, interní kód MUNázev: Inovační schopnost jako východisko pro měření inovační výkonnosti organizací
Investor: Masarykova univerzita, Inovační schopnost jako východisko pro měření inovační výkonnosti organizací, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 19:09