J 2016

Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks

MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks

Název česky

Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy

Autoři

MORAVEC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

e-Pedagogium, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1213-7758

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00091029

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

elektronická učebnice; žáci základní školy; vnímání; tištěná učebnice

Klíčová slova anglicky

e-textbook; lower secondary school pupils; perception; printed textbook

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2017 12:48, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

The main research aim of the study was to investigate pupils’ perception of the (future) use of e-textbooks. The aim was achieved by a survey involving 250 lower secondary school pupils in the Czech Republic. To analyse the data collected by means of a questionnaire, methods of descriptive and inferential statistics were used. The results showed that no matter if pupils use e-textbooks, the majority of respondents would like to use the e-textbooks in the future. In addition, according to the study pupils have more positive perception of the e-textbook than the printed textbook.

Česky

Cílem studie bylo zjistit vnímání budoucího) používání elektronických učebnic žáky ZŠ. Cíl byl dosažen prostřednictvím dotazníkového šetření zahrnující 250 žáků ZŠ. Získaná data byla analyzována prostřednictvím deskriptivní a inferenční statistiky. Elektronické učebnice by rádi používali i bez ohledu na to, zda s e-učebnicí mají/nemají přímou zkušenost. Z hlediska hodnocení učebnic by respondenti uvítali častější práci s e-učebnicí než s tištěnou učebnicí.

Návaznosti

MUNI/A/1360/2014, interní kód MU
Název: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2015)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty