2016
Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě
VLČKOVÁ, Kateřina a Kateřina LOJDOVÁZákladní údaje
Originální název
Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě
Název anglicky
When numbers and words co-operate: Mixed methods design in examples from research into power in the classroom
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Pedagogická orientace, Brno, ČPdS, 2016, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00088215
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
smíšený design výzkumu; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; teze (ne)kompatibility; dekonstrukce rozdílů; integrovaný design výzkumu; paralelizace komponent designu; teorie; výzkumná otázka; vzorek; metoda sběru dat; metoda analýzy dat; integrace výsledků; výzkumný design s více metodami
Klíčová slova anglicky
mixed methods design; qualitative research; quantitative research; (in)compatibility thesis; deconstruction of differences; integrated research design; parallelization of research components; multimethod design
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2017 09:19, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem naší studie je představit metodologii smíšeného designu výzkumu na konkrétním příkladu. Zvolily jsme si tříletý výzkum moci ve školních třídách studentů učitelství financovaný Grantovou agenturou ČR. Propojení kvantitativní a kvalitativní metodologie ilustrujeme na úrovni teorie, formy smíšeného designu, výzkumné otázky, vzorku, sběru dat, analýzy dat a jejich interpretace. Ukazujeme také konkrétní příklady možných podob integrace výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy dat, které přispívají k odhalení další dimenze jevu, míry odlišnosti perspektiv aktérů či nuancí v zjištěních. V úvodní části studie se zabýváme rozdíly kvantitativního a kvalitativního výzkumu a jejich dekonstrukcí. Ukazujeme historický vývoj smíšeného výzkumu, co je a není smíšeným výzkumem a jaké jsou jeho základní formy. Diskutujeme o integrovaném designu výzkumu, paralelizaci a integraci jako základním principu smíšeného výzkumu a na závěr studie otevíráme také některé kritické otázky smíšené metodologie.
Anglicky
The study illustrates mixed methods research design (MMD) procedures on examples from three-year long research into power in the classrooms of student teachers funded by Czech Science Foundation. The integration of quantitative and qualitative methodology is shown at the level of theory, chosen type of MMD, research question, sampling, data collection, data analysis and their interpretation. The study shows examples of possible forms of integration of findings from quantitative and qualitative data which contribute to discovering of further dimensions of the studied phenomenon and differences in the participants perspectives or in the data interpretation. The study discusses the differences of quantitative and qualitative research and deconstructs them. It shows historical development of MMD and discusses what it is and what it is not. The study discusses three basic forms of MMD, integrated research design, and parallelization and integration as main principles of MMD. In the final chapter, some of the critical questions of MMD are opened.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaV |
|