Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1356051, author = {Vlčková, Kateřina and Lojdová, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-482}, keywords = {mixed methods design; qualitative research; quantitative research; (in)compatibility thesis; deconstruction of differences; integrated research design; parallelization of research components; multimethod design}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6136/5509}, volume = {26}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1356051 AU - Vlčková, Kateřina - Lojdová, Kateřina PY - 2016 TI - Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě JF - Pedagogická orientace VL - 26 IS - 3 SP - 482-511 EP - 482-511 PB - ČPdS SN - 12114669 KW - mixed methods design KW - qualitative research KW - quantitative research KW - (in)compatibility thesis KW - deconstruction of differences KW - integrated research design KW - parallelization of research components KW - multimethod design UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6136/5509 L2 - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6136/5509 N2 - Cílem naší studie je představit metodologii smíšeného designu výzkumu na konkrétním příkladu. Zvolily jsme si tříletý výzkum moci ve školních třídách studentů učitelství financovaný Grantovou agenturou ČR. Propojení kvantitativní a kvalitativní metodologie ilustrujeme na úrovni teorie, formy smíšeného designu, výzkumné otázky, vzorku, sběru dat, analýzy dat a jejich interpretace. Ukazujeme také konkrétní příklady možných podob integrace výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy dat, které přispívají k odhalení další dimenze jevu, míry odlišnosti perspektiv aktérů či nuancí v zjištěních. V úvodní části studie se zabýváme rozdíly kvantitativního a kvalitativního výzkumu a jejich dekonstrukcí. Ukazujeme historický vývoj smíšeného výzkumu, co je a není smíšeným výzkumem a jaké jsou jeho základní formy. Diskutujeme o integrovaném designu výzkumu, paralelizaci a integraci jako základním principu smíšeného výzkumu a na závěr studie otevíráme také některé kritické otázky smíšené metodologie. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina a Kateřina LOJDOVÁ. Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: ČPdS, 2016, roč.~26, č.~3, s.~482-511. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-482.
|