VLČKOVÁ, Kateřina a Kateřina LOJDOVÁ. Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě. Pedagogická orientace. Brno: ČPdS, 2016, roč. 26, č. 3, s. 482-511. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-482.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě
Název anglicky When numbers and words co-operate: Mixed methods design in examples from research into power in the classroom
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogická orientace, Brno, ČPdS, 2016, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW PedOr full text
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088215
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-482
Klíčová slova česky smíšený design výzkumu; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; teze (ne)kompatibility; dekonstrukce rozdílů; integrovaný design výzkumu; paralelizace komponent designu; teorie; výzkumná otázka; vzorek; metoda sběru dat; metoda analýzy dat; integrace výsledků; výzkumný design s více metodami
Klíčová slova anglicky mixed methods design; qualitative research; quantitative research; (in)compatibility thesis; deconstruction of differences; integrated research design; parallelization of research components; multimethod design
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 4. 2017 09:19.
Anotace
Cílem naší studie je představit metodologii smíšeného designu výzkumu na konkrétním příkladu. Zvolily jsme si tříletý výzkum moci ve školních třídách studentů učitelství financovaný Grantovou agenturou ČR. Propojení kvantitativní a kvalitativní metodologie ilustrujeme na úrovni teorie, formy smíšeného designu, výzkumné otázky, vzorku, sběru dat, analýzy dat a jejich interpretace. Ukazujeme také konkrétní příklady možných podob integrace výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy dat, které přispívají k odhalení další dimenze jevu, míry odlišnosti perspektiv aktérů či nuancí v zjištěních. V úvodní části studie se zabýváme rozdíly kvantitativního a kvalitativního výzkumu a jejich dekonstrukcí. Ukazujeme historický vývoj smíšeného výzkumu, co je a není smíšeným výzkumem a jaké jsou jeho základní formy. Diskutujeme o integrovaném designu výzkumu, paralelizaci a integraci jako základním principu smíšeného výzkumu a na závěr studie otevíráme také některé kritické otázky smíšené metodologie.
Anotace anglicky
The study illustrates mixed methods research design (MMD) procedures on examples from three-year long research into power in the classrooms of student teachers funded by Czech Science Foundation. The integration of quantitative and qualitative methodology is shown at the level of theory, chosen type of MMD, research question, sampling, data collection, data analysis and their interpretation. The study shows examples of possible forms of integration of findings from quantitative and qualitative data which contribute to discovering of further dimensions of the studied phenomenon and differences in the participants perspectives or in the data interpretation. The study discusses the differences of quantitative and qualitative research and deconstructs them. It shows historical development of MMD and discusses what it is and what it is not. The study discusses three basic forms of MMD, integrated research design, and parallelization and integration as main principles of MMD. In the final chapter, some of the critical questions of MMD are opened.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
VlckovaLojdova2016_MMD.pdf   Verze souboru Vlčková, K. 20. 10. 2016

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.pdf?info
Vloženo
Čt 20. 10. 2016 13:57, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Dana Nesnídalová, učo 831
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Dana Nesnídalová, učo 831
Atributy
 

VlckovaLojdova2016_MMD.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
425,1 KB
Hash md5
792bda141b06d14a4eda7d5484860bca
Vloženo
Čt 20. 10. 2016 13:57

VlckovaLojdova2016_MMD.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1356051/VlckovaLojdova2016_MMD.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
80,7 KB
Hash md5
4b0080cf4e25a390d6500dd30b81cb0f
Vloženo
Čt 20. 10. 2016 14:01
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 27. 7. 2024 18:45