SYSLOVÁ, Zora. Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol
Název česky Quality versus qualification in the initial training of preschool teachers
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kvalifikace; kvalita; předškolní vzdělávání; přehledová studie; učitel mateřské školy.
Klíčová slova anglicky qualifications; quality; preschool education; overview study; a preschool teacher.
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 29. 3. 2017 13:22.
Anotace
Prezentace se zabývala tématem kvalifikačních požadavků na profesi učitele mateřské školy. Kvalita škol, včetně mateřských, se často stává součástí jak odborných, tak politických diskuzí. V lednu 2016 byla otevřena na MŠMT diskuze k odborné kvalifikaci učitelek mateřských škol. Příspěvek se zamýšlí nad kvalitou ve vztahu ke kvalifikaci a přináší výsledky výzkumů, které s touto problematiku souvisí. Představuje přehledovou studii zaměřenou na téma učitel mateřské školy. Studie ukazuje, že profese učitele mateřské školy zahrnuje řadu specifických a náročných činností, které se v praxi ne vždy daří naplňovat. Současně představuje koncept reflektivního praktika, který je součástí diskurzu o přípravném učitelském vzdělávání.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:55