k 2016

Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol

Název česky

Quality versus qualification in the initial training of preschool teachers

Autoři

Vydání

Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kvalifikace; kvalita; předškolní vzdělávání; přehledová studie; učitel mateřské školy.

Klíčová slova anglicky

qualifications; quality; preschool education; overview study; a preschool teacher.
Změněno: 29. 3. 2017 13:22, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace se zabývala tématem kvalifikačních požadavků na profesi učitele mateřské školy. Kvalita škol, včetně mateřských, se často stává součástí jak odborných, tak politických diskuzí. V lednu 2016 byla otevřena na MŠMT diskuze k odborné kvalifikaci učitelek mateřských škol. Příspěvek se zamýšlí nad kvalitou ve vztahu ke kvalifikaci a přináší výsledky výzkumů, které s touto problematiku souvisí. Představuje přehledovou studii zaměřenou na téma učitel mateřské školy. Studie ukazuje, že profese učitele mateřské školy zahrnuje řadu specifických a náročných činností, které se v praxi ne vždy daří naplňovat. Současně představuje koncept reflektivního praktika, který je součástí diskurzu o přípravném učitelském vzdělávání.