2016
Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol
Název česky
Quality versus qualification in the initial training of preschool teachers
Autoři
Vydání
Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kvalifikace; kvalita; předškolní vzdělávání; přehledová studie; učitel mateřské školy.
Klíčová slova anglicky
qualifications; quality; preschool education; overview study; a preschool teacher.
Změněno: 29. 3. 2017 13:22, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Anotace
V originále
Prezentace se zabývala tématem kvalifikačních požadavků na profesi učitele mateřské školy. Kvalita škol, včetně mateřských, se často stává součástí jak odborných, tak politických diskuzí. V lednu 2016 byla otevřena na MŠMT diskuze k odborné kvalifikaci učitelek mateřských škol. Příspěvek se zamýšlí nad kvalitou ve vztahu ke kvalifikaci a přináší výsledky výzkumů, které s touto problematiku souvisí. Představuje přehledovou studii zaměřenou na téma učitel mateřské školy. Studie ukazuje, že profese učitele mateřské školy zahrnuje řadu specifických a náročných činností, které se v praxi ne vždy daří naplňovat. Současně představuje koncept reflektivního praktika, který je součástí diskurzu o přípravném učitelském vzdělávání.