2016
Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere)
BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ a Hana NĚMCOVÁZákladní údaje
Originální název
Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere)
Autoři
Vydání
Humanising Language Teaching, 2016, 1755-9715
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Klíčová slova anglicky
ISP, ice-breaker
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2017 21:08, Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D.
Anotace
V originále
Teachers know that icebreakers represent an effective introduction to language courses. They are not just one of the usual activities, they can help learners get acquainted, encourage participation by all and bring humor into the class. The paper describes five tried and tested icebreakers from ESP university courses, three for new, first-term, students and two for students who continue in more terms courses. The examples are taken from Natural Sciences and Law students, neverthless, they can be easily adapted for other teaching contexts.