2016
MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Název anglicky
MODERN HISTORY IN REFLEXES OF POSTAGE STAMPS AND ITS DIDACTIC POTENTIAL
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie. od s. 205-218, 14 s. 2016
Nakladatel
Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00091183
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-872-1
Klíčová slova anglicky
history teaching; didactics of history; postage stamps; modern history; propaganda; medial education.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2017 17:51, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
V originále
Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky reprezentují historický pramen reflektující zejména moderní dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Autor dospívá k závěru: Poštovní známka jako alternativní edukativní médium posiluje především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.
Anglicky
The text analyzes the didactic and methodological aspects of the use of postage stamps in the educational process. Postage stamps represent a historical source, reflecting mainly modern history. On the basis of an appropriate selection, it is possible to use them in the teaching of history to concisely and effectively explain the particular mechanisms of propaganda. The author concludes: A postage stamp as an alternative educational media strengthens mainly the cross-curricular cooperation of school history - media education.