D 2016

MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL

Název anglicky

MODERN HISTORY IN REFLEXES OF POSTAGE STAMPS AND ITS DIDACTIC POTENTIAL

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie. od s. 205-218, 14 s. 2016

Nakladatel

Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00091183

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-872-1

Klíčová slova anglicky

history teaching; didactics of history; postage stamps; modern history; propaganda; medial education.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2017 17:51, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.

Anotace

V originále

Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky reprezentují historický pramen reflektující zejména moderní dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Autor dospívá k závěru: Poštovní známka jako alternativní edukativní médium posiluje především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.

Anglicky

The text analyzes the didactic and methodological aspects of the use of postage stamps in the educational process. Postage stamps represent a historical source, reflecting mainly modern history. On the basis of an appropriate selection, it is possible to use them in the teaching of history to concisely and effectively explain the particular mechanisms of propaganda. The author concludes: A postage stamp as an alternative educational media strengthens mainly the cross-curricular cooperation of school history - media education.