CENEK, Martin. Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí. In Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016. 1. vyd. Bratislava: Vydavatelstvo EKONÓM, 2016, s. 108-116. ISBN 978-80-225-4245-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí
Název česky Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí
Název anglicky Competition in Strategic Analysis of Business Environment According to Stakeholder Approach
Autoři CENEK, Martin.
Vydání 1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 108-116, 9 s. 2016.
Nakladatel Vydavatelstvo EKONÓM
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Dostupný plný text
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-4245-6
Změnil Změnil: Ing. Martin Cenek, Ph.D., učo 180682. Změněno: 13. 10. 2016 10:46.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to introduce the concept of competition in the business environment, according to the stakeholder approach as a crucial entity for the creation of a systematic methodology for strategic analysis of the company. Presented concepts of competition provides the basis for modern strategic management reflecting current requirements of authoritative trends in the business environment, particularly in the comparison with the traditional approach, represented by Porter's five forces model.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 22:19