2016
Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors
ŠPIČÁK, David a Ladislav ŠIŠKAZákladní údaje
Originální název
Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors
Název česky
Nástroje pro měření strategické výkonnosti: empirická evidence kontingenčních faktorů
Autoři
ŠPIČÁK, David (203 Česká republika) a Ladislav ŠIŠKA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Linz, IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences, od s. 393-401, 9 s. 2016
Nakladatel
TRAUNER
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00091228
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-3-99033-869-8
UT WoS
000387756100044
Klíčová slova česky
Manažerské účetnictví; Informační systémy; ICT; Měření strategické výkonnosti; Business Intelligence
Klíčová slova anglicky
Management Accounting; Information systems; ICT; Strategic Performance Measurement; Business Intelligence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2020 11:29, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
This study examines the association between using specialized ICT tools – such as Business Intelligence – strategic management accounting techniques and contingency factors, e.g. company size, market characteristics etc. Empirical data collected from Czech and Slovak companies was analyzed using Spearman's rank correlation coefficient. The analysis revealed that the bigger a company is, the more likely it is to use specialized ICT tools for measuring strategic performance. Market characteristics don't seem to play such an important role in this regard. Using specialized ICT tools for measuring strategic performance is positively correlated with using integrated financial and non-financial metrics.
Česky
Studie zkoumá asociaci mezi používáním specializovaných ICT nástrojů - jako Business Intelligence - technikami strategického manažerského účetnictví a kontingenčními faktory, např. velikostí společnosti, charakteristikami jejího odbytového trhu apod. Empirická data z českých a slovenských podniků jsou analyzována pomocí Spearmanových pořadových korelačních koeficientů. Analýza ukazuje, že čím větší je společnost, tím pravdpěpodobněji používá specializované ICT nástroje pro měření strategické výkonnosti. Charakteristiky trhu nehrály tak významnou roli. Používání specializovaných ICT nástrojů pro měření strategické výkonnosti je navíc pozitivně korelováno s používáním integrovaných finančních a nefinančních měřítek.