D 2016

Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors

ŠPIČÁK, David a Ladislav ŠIŠKA

Základní údaje

Originální název

Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors

Název česky

Nástroje pro měření strategické výkonnosti: empirická evidence kontingenčních faktorů

Autoři

ŠPIČÁK, David (203 Česká republika) a Ladislav ŠIŠKA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Linz, IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences, od s. 393-401, 9 s. 2016

Nakladatel

TRAUNER

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00091228

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-3-99033-869-8

UT WoS

000387756100044

Klíčová slova česky

Manažerské účetnictví; Informační systémy; ICT; Měření strategické výkonnosti; Business Intelligence

Klíčová slova anglicky

Management Accounting; Information systems; ICT; Strategic Performance Measurement; Business Intelligence

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2020 11:29, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This study examines the association between using specialized ICT tools – such as Business Intelligence – strategic management accounting techniques and contingency factors, e.g. company size, market characteristics etc. Empirical data collected from Czech and Slovak companies was analyzed using Spearman's rank correlation coefficient. The analysis revealed that the bigger a company is, the more likely it is to use specialized ICT tools for measuring strategic performance. Market characteristics don't seem to play such an important role in this regard. Using specialized ICT tools for measuring strategic performance is positively correlated with using integrated financial and non-financial metrics.

Česky

Studie zkoumá asociaci mezi používáním specializovaných ICT nástrojů - jako Business Intelligence - technikami strategického manažerského účetnictví a kontingenčními faktory, např. velikostí společnosti, charakteristikami jejího odbytového trhu apod. Empirická data z českých a slovenských podniků jsou analyzována pomocí Spearmanových pořadových korelačních koeficientů. Analýza ukazuje, že čím větší je společnost, tím pravdpěpodobněji používá specializované ICT nástroje pro měření strategické výkonnosti. Charakteristiky trhu nehrály tak významnou roli. Používání specializovaných ICT nástrojů pro měření strategické výkonnosti je navíc pozitivně korelováno s používáním integrovaných finančních a nefinančních měřítek.