ŠPIČÁK, David a Ladislav ŠIŠKA. Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors. In Doucek, Chroust, Oškrdal. IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences. Linz: TRAUNER, 2016, s. 393-401. ISBN 978-3-99033-869-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors
Název česky Nástroje pro měření strategické výkonnosti: empirická evidence kontingenčních faktorů
Autoři ŠPIČÁK, David (203 Česká republika) a Ladislav ŠIŠKA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Linz, IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences, od s. 393-401, 9 s. 2016.
Nakladatel TRAUNER
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00091228
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-3-99033-869-8
UT WoS 000387756100044
Klíčová slova česky Manažerské účetnictví; Informační systémy; ICT; Měření strategické výkonnosti; Business Intelligence
Klíčová slova anglicky Management Accounting; Information systems; ICT; Strategic Performance Measurement; Business Intelligence
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 4. 2020 11:29.
Anotace
This study examines the association between using specialized ICT tools – such as Business Intelligence – strategic management accounting techniques and contingency factors, e.g. company size, market characteristics etc. Empirical data collected from Czech and Slovak companies was analyzed using Spearman's rank correlation coefficient. The analysis revealed that the bigger a company is, the more likely it is to use specialized ICT tools for measuring strategic performance. Market characteristics don't seem to play such an important role in this regard. Using specialized ICT tools for measuring strategic performance is positively correlated with using integrated financial and non-financial metrics.
Anotace česky
Studie zkoumá asociaci mezi používáním specializovaných ICT nástrojů - jako Business Intelligence - technikami strategického manažerského účetnictví a kontingenčními faktory, např. velikostí společnosti, charakteristikami jejího odbytového trhu apod. Empirická data z českých a slovenských podniků jsou analyzována pomocí Spearmanových pořadových korelačních koeficientů. Analýza ukazuje, že čím větší je společnost, tím pravdpěpodobněji používá specializované ICT nástroje pro měření strategické výkonnosti. Charakteristiky trhu nehrály tak významnou roli. Používání specializovaných ICT nástrojů pro měření strategické výkonnosti je navíc pozitivně korelováno s používáním integrovaných finančních a nefinančních měřítek.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 19:53