Analýza vývoje kvality a výkonnosti potravinářských výrobků
RICHTER, Jiří. Analýza vývoje kvality a výkonnosti potravinářských výrobků. Trendy v podnikání - Business Trends. 2016, VI/2016, č. 01, s. 3-11. ISSN 1805-0603. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Analýza vývoje kvality a výkonnosti potravinářských výrobků |
Název česky | Analýza vývoje kvality a výkonnosti potravinářských výrobků |
Název anglicky | Analysis of quality and performance development of food businesses |
Autoři | RICHTER, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Trendy v podnikání - Business Trends, 2016, 1805-0603. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50600 5.6 Political science |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14560/16:00091238 |
Organizační jednotka | Ekonomicko-správní fakulta |
Klíčová slova anglicky | Business performance; customer satisfaction; food industry;http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/2016-1.pdf product quality |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: Ing. Jiří Richter, Ph.D., učo 172108. Změněno: 17. 10. 2016 15:03. |
Anotace |
---|
Předmětem článku je výzkum spokojenosti zákazníků s kvalitou potravinářských výrobků a s tím související výzkum výkonnosti podniků, které tyto výrobky produkují. Realizace výzkumu probíhá dlouhodobě, tento článek zpracovává zejména data získaná v roce 2015 v rámci specifického výzkumu MUNI/A/1209/2014 Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku. Článek je zaměřen na vyhodnocení změn ve kvalitě vnímané spotřebiteli a ve výkonnosti podniků vyjádřené finančními ukazateli. Cílem článku je analyzovat vztah mezi kvalitou a výkonností při vyhodnocení meziročních změn. Článek zodpovídá tyto výzkumné otázky: Je meziroční změna kvality vnímané zákazníky přímo úměrná změně finanční výkonnosti podniků? Jak se projevují změny ve spokojenosti zákazníků na finanční výkonnosti podniků? Data byla sbírána pomocí dotazníkového šetření realizovaného mezi spotřebiteli. Finanční data posuzující výkonnost podniků byla získána z účetních závěrek. Vzhledem k tomu, že se jedná o syntézu výsledků ze dvou výzkumů, resp. dvou dotazníkových šetření, jsou podrobnosti o sběru a dat a jejich charakteru uvedeny podrobně v samostatné kapitole. |
Anotace anglicky |
---|
The subject of the article is an analysis of the performance and quality of the food business and it presents partial results of a complex longitudinal study of business quality and performance conducted on Masaryk University. The quality is measured by means of customer satisfaction and business performance by financial indicators. This article aims to explain the relationship between quality and performance when evaluating annual changes. Article answers the following research questions: Is the annual change in the quality perceived by customers directly proportional to the financial performance of companies? How are the changes in customer satisfaction reflected in performance of the producers? The primary data were collected by two questionnaire surveys conducted in years 2014 and 2015 on a group of Czech students. The secondary data are based on annual financial reports of twenty six compared businesses. The businesses were divided into two groups based on change in their perceived quality and then the financial and quality indicators of these groups were compared. The results show that there is a direct proportion between the change of customer satisfaction and change of financial performance. The overall satisfaction seems to be more important than technical parameters of the product or other variables. In other words, the perceived quality may have greater influence on business performance than technical quality parameters. The year-on-year changes of customer satisfaction seem to have significant impact on variation of business profitability. Although the sample of customers is represented mostly by students, the results indicate tendency to pay higher price for products with higher perceived quality. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1209/2014, interní kód MU | Název: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku |
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 10:21