2014
Kvalitativní výzkum nových médií: mýtus pavědy a výzkumná praxe
MACEK, JakubZákladní údaje
Originální název
Kvalitativní výzkum nových médií: mýtus pavědy a výzkumná praxe
Autoři
Vydání
Studentský vědecký klub Masarykovy univerzity, 2014
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 18. 10. 2016 16:17, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Anotace
V originále
Kvalitativní společenskovědní výzkum má mezi řadou badatelů z tvrdých věd pozoruhodně špatnou pověst – a bývá oblíbeným terčem kritiky. Za většinou dobře míněných výpadů vůči kvalitativnímu výzkumu většinou bývá jednak snaha o obranu patřičné exaktnosti a rigoróznosti vědy a jednak vlastně malá či zkreslená představa o tom, co to vlastně ten kvalitativní výzkum je a čemu sociálním vědám slouží. Přednáška pro Studentský vědecký klub Masarykovy univerzity je věnována právě kvalitativnímu výzkumu a jeho roli v sociálních vědách. A zároveň o tom, proč a v čem se sociální vědy ve své metodologii liší od věd přírodních. Výklad je přitom postaven na ilustracích z aktuálně probíhajícího výzkumu toho, jak nová média proměňují mediální publika a jejich jednání – a pokusí se ukázat, že například v situaci probíhající technologické změny jsou kvalitativní metody více než cenným a v jistých ohledech nenahraditelným nástrojem.
Návaznosti
GP13-15684P, projekt VaV |
|