p 2014

Kvalitativní výzkum nových médií: mýtus pavědy a výzkumná praxe

MACEK, Jakub

Základní údaje

Originální název

Kvalitativní výzkum nových médií: mýtus pavědy a výzkumná praxe

Autoři

Vydání

Studentský vědecký klub Masarykovy univerzity, 2014

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 18. 10. 2016 16:17, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

Kvalitativní společenskovědní výzkum má mezi řadou badatelů z tvrdých věd pozoruhodně špatnou pověst – a bývá oblíbeným terčem kritiky. Za většinou dobře míněných výpadů vůči kvalitativnímu výzkumu většinou bývá jednak snaha o obranu patřičné exaktnosti a rigoróznosti vědy a jednak vlastně malá či zkreslená představa o tom, co to vlastně ten kvalitativní výzkum je a čemu sociálním vědám slouží. Přednáška pro Studentský vědecký klub Masarykovy univerzity je věnována právě kvalitativnímu výzkumu a jeho roli v sociálních vědách. A zároveň o tom, proč a v čem se sociální vědy ve své metodologii liší od věd přírodních. Výklad je přitom postaven na ilustracích z aktuálně probíhajícího výzkumu toho, jak nová média proměňují mediální publika a jejich jednání – a pokusí se ukázat, že například v situaci probíhající technologické změny jsou kvalitativní metody více než cenným a v jistých ohledech nenahraditelným nástrojem.

Návaznosti

GP13-15684P, projekt VaV
Název: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí