LACINA, Aleš and Jana MUSILOVÁ. Studium učitelství fyziky versus fyzika, aneb zpět ke kořenům (Physics Teachers Training versus Physics). In Miroslav Randa. Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7. Plzeň, ČR: Západočeská univerzita v Plzni, 2016, p. 118-125. ISBN 978-80-261-0531-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studium učitelství fyziky versus fyzika, aneb zpět ke kořenům
Name in Czech Studium učitelství fyziky versus fyzika, aneb zpět ke kořenům
Name (in English) Physics Teachers Training versus Physics
Authors LACINA, Aleš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana MUSILOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Plzeň, ČR, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7, p. 118-125, 8 pp. 2016.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14310/16:00091267
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-261-0531-2
Keywords (in Czech) fyzikální vzdělávání
Keywords in English physics education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Jana Musilová, CSc., učo 851. Changed: 19/10/2016 10:36.
Abstract
Příspěvek shrnuje někdejší i současné zkušenosti s výukou fyziky a podpůrných matematických předmětů ve studijních plánech učitelství fyziky na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Krátce se zamýšlí nad příčinami varovného poklesu úrovně fyzikálního myšlení, znalostí a dovedností adeptů učitelství fyziky.
Abstract (in English)
The paper summarizes experience with physics education and education in supporting mathematical disciplines in plans of physics teaching studies on the Faculty of Science, Masaryk University. It briefly refers to causes of warning downward of physical thinking, knowledge and skills of future graduates in teaching physics.
PrintDisplayed: 16/10/2024 03:09