WILDMANNOVÁ, Mirka. Social business in the Czech Republic – new approach to employment. Online. In Proceedings of International Scietific Conference of Business Economics Management and Marketing 2016. International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2016. 1. vyd. Brno: Brno:Masaryk University, 2016, s. 67-73. ISBN 978-80-210-8348-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social business in the Czech Republic – new approach to employment
Název česky Sociální podnikání v ČR - nový přístup k zaměstnávání
Autoři WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2016, od s. 67-73, 7 s. 2016.
Nakladatel Brno:Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00091295
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8348-6
UT WoS 000387180500009
Klíčová slova česky soicální podnikání sociální podnik sociální ekonomika znevýhodněné skupiny
Klíčová slova anglicky social entrepreneurship social enterprise social economy disadvantaged people
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 17. 4. 2019 13:02.
Anotace
Social entrepreneurship is characterised by a high degree of creativity and innovation, not only in technical terms but also in relation to management-social aspects. Social entrepreneurship is a relatively young sector which is not legally addressed in the Czech Republic. Its development dates back to the 19th century but its main development comes in the second half of the 20th century. In the CR there is a missing government conception of social entrepreneurship and legislative definition of the social business which would direct the formation and development of social businesses in a long–term horizon
Anotace česky
Social entrepreneurship is characterised by a high degree of creativity and innovation, not only in technical terms but also in relation to management-social aspects. Social entrepreneurship is a relatively young sector which is not legally addressed in the Czech Republic. Its development dates back to the 19th century but its main development comes in the second half of the 20th century. In the CR there is a missing government conception of social entrepreneurship and legislative definition of the social business which would direct the formation and development of social businesses in a long–term horizon.
Návaznosti
MUNI/A/1022/2015, interní kód MUNázev: Výzkum neziskového sektoru: alternativní přístupy (Akronym: ALTERNA)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum neziskového sektoru: alternativní přístupy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 03:02