2016
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHAZákladní údaje
Originální název
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
Název česky
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
Název anglicky
Visual geographical information within geographical education: theoretical rationale and operationalization
Autoři
JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHA
Vydání
24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
didaktika geografie, geografické vzdělávání, obrazová reprezentace, visual turn, vizuální informace
Klíčová slova anglicky
didactics of geography, geographical education, pictorial representation, visual information, visual turn
Změněno: 6. 3. 2017 09:04, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
V originále
Poster je součástí řešení projektu GAČR Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání (GA16-01003S). Cílem posteru je vymezit a operacionalizovat „vizuální geografickou informaci" jako koncept umožňující srozumitelné a žákům blízké objasňování abstraktních geografických jevů. Konkrétně budou v příspěvku představeny inherentní vlastnosti vizuální geografické informace a objasněny přínosy konceptu z hlediska didaktické transformace vzdělávacího obsahu. Uvedeny budou i konkrétní příklady efektivní vizuální geografické informace.
Anglicky
The poster represents an research outcome of the research project Visual geographical information and its role in geographical teaching (GA16-01003S). The aim of the poster is to define a visual geographical information as an concept allowing for understandable and more familiar clarification of rather abstract geographical phenomena. More concretely, the inherent qualities of the visual geographical information will be specified and the contribution of the visual geographical information regarding didactical transformation will be examined. The concrete examples of effective visual geographical information will be presented as well.
Návaznosti
GA16-01003S, projekt VaV |
|