k 2016

Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace

JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHA

Základní údaje

Originální název

Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace

Název česky

Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace

Název anglicky

Visual geographical information within geographical education: theoretical rationale and operationalization

Autoři

JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHA

Vydání

24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

didaktika geografie, geografické vzdělávání, obrazová reprezentace, visual turn, vizuální informace

Klíčová slova anglicky

didactics of geography, geographical education, pictorial representation, visual information, visual turn
Změněno: 6. 3. 2017 09:04, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Anotace

V originále

Poster je součástí řešení projektu GAČR Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání (GA16-01003S). Cílem posteru je vymezit a operacionalizovat „vizuální geografickou informaci" jako koncept umožňující srozumitelné a žákům blízké objasňování abstraktních geografických jevů. Konkrétně budou v příspěvku představeny inherentní vlastnosti vizuální geografické informace a objasněny přínosy konceptu z hlediska didaktické transformace vzdělávacího obsahu. Uvedeny budou i konkrétní příklady efektivní vizuální geografické informace.

Anglicky

The poster represents an research outcome of the research project Visual geographical information and its role in geographical teaching (GA16-01003S). The aim of the poster is to define a visual geographical information as an concept allowing for understandable and more familiar clarification of rather abstract geographical phenomena. More concretely, the inherent qualities of the visual geographical information will be specified and the contribution of the visual geographical information regarding didactical transformation will be examined. The concrete examples of effective visual geographical information will be presented as well.

Návaznosti

GA16-01003S, projekt VaV
Název: Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání
Investor: Grantová agentura ČR, Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání