2016
Procedural Modeling in Archaeology: Approximating Ionic Style Columns for Games
KONECNY, Richard, Stella SYLAIOU a Fotis LIAROKAPISZákladní údaje
Originální název
Procedural Modeling in Archaeology: Approximating Ionic Style Columns for Games
Autoři
KONECNY, Richard (703 Slovensko), Stella SYLAIOU (300 Řecko) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí)
Vydání
Barcelona, Proc. of the 8th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2016), od s. 1-8, 8 s. 2016
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/16:00091311
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-5090-2722-4
UT WoS
000386980000025
Klíčová slova anglicky
Computer games; Cultural heritage; Geometric algorithms; Procedural modeling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2020 15:24, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper demonstrates how procedural modeling and computer graphics techniques can be combined for creating fast, accurate and realistic modeling of archaeological parts of buildings which can be used for games and virtual environments. As a case study the Ionic order of Greek and Roman temples is examined. In particular, the temple of Portunus in Rome, Italy was used as a case study. A set of geometric algorithms for computing shape points based on curved surfaces are presented, which allows creating the majority of Ionic temples. Evaluation of the results is performed based on the Hausdorff and Fréchet distances and results indicate that the proposed method provides a very good approximation for generating accurate Ionic order temples. However, ornaments that usually decorate the column capital have not been taken into account in this paper.