D 2016

Procedural Modeling in Archaeology: Approximating Ionic Style Columns for Games

KONECNY, Richard, Stella SYLAIOU a Fotis LIAROKAPIS

Základní údaje

Originální název

Procedural Modeling in Archaeology: Approximating Ionic Style Columns for Games

Autoři

KONECNY, Richard (703 Slovensko), Stella SYLAIOU (300 Řecko) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí)

Vydání

Barcelona, Proc. of the 8th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2016), od s. 1-8, 8 s. 2016

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/16:00091311

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-5090-2722-4

UT WoS

000386980000025

Klíčová slova anglicky

Computer games; Cultural heritage; Geometric algorithms; Procedural modeling

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2020 15:24, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper demonstrates how procedural modeling and computer graphics techniques can be combined for creating fast, accurate and realistic modeling of archaeological parts of buildings which can be used for games and virtual environments. As a case study the Ionic order of Greek and Roman temples is examined. In particular, the temple of Portunus in Rome, Italy was used as a case study. A set of geometric algorithms for computing shape points based on curved surfaces are presented, which allows creating the majority of Ionic temples. Evaluation of the results is performed based on the Hausdorff and Fréchet distances and results indicate that the proposed method provides a very good approximation for generating accurate Ionic order temples. However, ornaments that usually decorate the column capital have not been taken into account in this paper.