C 2017

Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities

HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ a Petr KNECHT

Základní údaje

Originální název

Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities

Autoři

HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, garant, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Switzerland, Current Topics in Czech and Central European Geography Education, od s. 15-32, 18 s. Springer Nature, 2017

Nakladatel

Springer International Publishing AG Schwitzerland

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00095898

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-319-43613-5

Klíčová slova anglicky

geography education; curriculum; Czech Republic

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2018 11:57, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

The contents of this chapter are a comparison of the secondary school geography curriculum in the Czech Republic, Slovakia and Poland. We are fully aware that the concepts as well as the contents of geographic education differ in every single country with respect to geographical knowledge, due to the country’s history, language and culture. In other words, every curriculum is influenced by its national context. The creators of the geography curriculum will find lots of topics on how to teach designed to promote learning. The chapter will be divided into three main subchapters devoted to geographic education in the Czech Republic, Slovakia and Poland. Each of these subchapters can provide an understanding of the general educational system in these countries, current issues, developments, problems, changes, and trends in teaching geography. At the same time, attention will be paid to the strengths and weaknesses of current geographic education. The final summary will be targeted at the comparison of selected teaching processes and approaches in a broader international especially Central European context.

Návaznosti

MUNI/A/0946/2015, interní kód MU
Název: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie
Investor: Masarykova univerzita, Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty