C 2017

Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography

HOFMANN, Eduard a Hana SVOBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography

Autoři

HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Switzerland, Current Topics in Czech and Central European Geography Education, od s. 115-128, 14 s. Springer Nature, 2017

Nakladatel

Springer International Publishing AG Schwitzerland

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00094563

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-319-43613-5

Klíčová slova anglicky

geography education; powerful teaching; case study

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2018 17:16, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The case study presents how to mediate solutions for real situations to students from the environment in which they live. The case study can be generally defined as an intense study of one case (one situation, one person or several people, one problem), thanks to which knowledge which is subsequently applied is acquired. The case study represents qualitative research methods, primarily because it examines certain phenomena in their depth and in the actual context, which is an advantage particularly in the event that the boundaries between the phenomenon and its context are not very clear. Generally speaking, the case study examines two types of phenomena. It either concerns the most frequently occurring phenomenon, or conversely a very specific phenomenon that is different from normal.

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie