2017
Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography
HOFMANN, Eduard a Hana SVOBODOVÁZákladní údaje
Originální název
Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography
Autoři
HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Switzerland, Current Topics in Czech and Central European Geography Education, od s. 115-128, 14 s. Springer Nature, 2017
Nakladatel
Springer International Publishing AG Schwitzerland
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00094563
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-319-43613-5
Klíčová slova anglicky
geography education; powerful teaching; case study
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2018 17:16, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
The case study presents how to mediate solutions for real situations to students from the environment in which they live. The case study can be generally defined as an intense study of one case (one situation, one person or several people, one problem), thanks to which knowledge which is subsequently applied is acquired. The case study represents qualitative research methods, primarily because it examines certain phenomena in their depth and in the actual context, which is an advantage particularly in the event that the boundaries between the phenomenon and its context are not very clear. Generally speaking, the case study examines two types of phenomena. It either concerns the most frequently occurring phenomenon, or conversely a very specific phenomenon that is different from normal.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaV |
|