HOFMANN, Eduard, Iva FRÝZOVÁ, Hana SVOBODOVÁ and Radek DURNA. Terénní výuka jako specifická výuková forma ve výuce na základní škole (Fieldwork as a specific form of learning in teaching at primary school). Online. In Miroslav Prokša, Anna Drozdíková. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Prirodovedecká fakulta, 2016, p. 61-67. ISBN 978-80-223-4175-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Terénní výuka jako specifická výuková forma ve výuce na základní škole
Name (in English) Fieldwork as a specific form of learning in teaching at primary school
Authors HOFMANN, Eduard (203 Czech Republic, belonging to the institution), Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Radek DURNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, p. 61-67, 7 pp. 2016.
Publisher Univerzita Komenského v Bratislave, Prirodovedecká fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00091326
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-223-4175-2
Keywords (in Czech) terénní výuka; základní škola; biologie; geografie
Keywords in English field work; elementary school; biology; geography
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Iva Frýzová, učo 12077. Changed: 22/3/2017 08:59.
Abstract
Příspěvek představuje výchozí bod pro výzkum specifických forem vzdělávání - výuky v terénu, která je v současné době vyučována na PdF MU. Příspěvek prezentuje různé oblasti výzkumu, metodik a hypotéz, na které se snažíme v souvislosti s realizovaným výzkumem terénní výuky jako silné výukové strategie, odpovědět.
Abstract (in English)
A contribution represents a starting point for research into specific educational forms - fieldwork that is currently taking place the Faculty of Education of Masaryk University in Brno. The paper presents various areas of research, methodology and hypotheses, which we try to answer the questions raised by the research.
Links
MUNI/A/0946/2015, interní kód MUName: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/6/2024 10:50