STRAKA, Ondřej. Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků. Svět nadání. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2016, roč. 5, č. 1, s. 23-37. ISSN 1805-7217.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků
Název anglicky Acceleration in the Education of Gifted Pupils
Autoři STRAKA, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Svět nadání, Praha, Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2016, 1805-7217.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00091361
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky akcelerace, nadání, vzdělávání
Klíčová slova anglicky acceleration; giftedness; education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ondřej Straka, Ph.D., učo 420077. Změněno: 26. 10. 2016 19:17.
Anotace
Článek je přehledovou studií, která mapuje výzkumy akcelerace jako jednoho ze základních postupů, které se uplatňují při vzdělávání nadaných žáků. V článku jsou nejprve vymezeny její základní typy – obsahová a ročníková a uvedeny některé příklady. Dále jsou představeny významné zahraniční studie, které se zabývaly zejména efektivitou akcelerace a jejím dopadem na studijní výsledky žáků a na důležité emoční a sociální aspekty. Na závěr se článek věnuje otázce kritérií pro rozhodnutí, zda akcelerace je či není vhodná v případě konkrétního dítěte.
Anotace anglicky
The article is an overview study of research on accceleration as one of the basic methods applied in education of gifted pupils. In a present article, its basic types – namely content-based and grade-based acceleration, are specified at the beginning and some examples are mentioned. In the following sections, several important studies from abroad are presented which deal especially with effects of acceleration on academic outcomes and on important emotional and social aspects. In the end the article deals with criteria that should be used while deciding whether to accelerate or not a particular child.
Návaznosti
MUNI/A/1190/2015, interní kód MUNázev: Vývoj metod pro rozpoznání nadání - první krok v procesu jejich efektivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Vývoj metod pro rozpoznání nadání - první krok v procesu jejich efektivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 04:34