Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1358279, author = {Rabušicová, Milada and Záleská, Klára}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {Comparative education; purposs of comparative research; designs of comparative studies; case studies; large-scale surveys; methods of data collection; comparison approach; and localization of cases}, language = {cze}, issn = {1805-9511}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Metodologické otázky srovnávací pedagogiky : podněty pro koncipování komparativních studií}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6131/5503}, volume = {26}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1358279 AU - Rabušicová, Milada - Záleská, Klára PY - 2016 TI - Metodologické otázky srovnávací pedagogiky : podněty pro koncipování komparativních studií JF - Pedagogická orientace VL - 26 IS - 3 SP - 346-378 EP - 346-378 PB - Česká pedagogická společnost SN - 18059511 KW - Comparative education KW - purposs of comparative research KW - designs of comparative studies KW - case studies KW - large-scale surveys KW - methods of data collection KW - comparison approach KW - and localization of cases UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6131/5503 N2 - Cílem je v kritickém přehledu zhodnotit metodologické postupy, jež se objevily ve srovnávací pedagogice v průběhu jejího nedávného vývoje a jež jsou využívány aktuálně. Zdroje autorky hledaly převážně v zahraniční literatuře posledních dvou dekád. Metodologické otázky srovnávací pedagogiky se obvykle řeší v kategoriích účelů srovnávacích studií (deskripce, analýza, explanace, predikce), výzkumných paradigmat (kvalitativní, kvantitativní, kombinace), výzkumných designů (případové studie, large-scale surveys), různých teoretických a metodologických přístupů (pluralita metod a výzkumných technik), modelů komparace a šířky a hloubky záběru srovná- vacích studií (lokální, regionální, globální), využívaných zdrojů (vlastní sběr dat, metaanalýza existujících dat, dokumenty), role výzkumníků a konečně jejich metodologických limitů. Účelem je poskytnout čtenáři obrázek o možných variantách, s nimiž může výzkumník vstupovat do designování své srovnávací studie, a to v některých případech i s příklady již realizovaných srovnávacích výzkumů. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada a Klára ZÁLESKÁ. Metodologické otázky srovnávací pedagogiky : podněty pro koncipování komparativních studií. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, roč.~26, č.~3, s.~346-378. ISSN~1805-9511.
|