Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1358782, author = {Šeďová, Klára}, article_number = {4}, keywords = {teaching communication; dialogic teaching; teacher training; critically refl ective interviews}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Reflexe jako nástroj změny komunikačního chování učitele: případová studie}, volume = {66}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1358782 AU - Šeďová, Klára PY - 2016 TI - Reflexe jako nástroj změny komunikačního chování učitele: případová studie JF - Pedagogika VL - 66 IS - 4 SP - 477-494 EP - 477-494 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - teaching communication KW - dialogic teaching KW - teacher training KW - critically refl ective interviews N2 - V této studii podrobujeme analýze data získaná prostřednictvím reflektivních rozhovorů s učiteli v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na změnu komunikačního chování učitelů. Klademe si otázku, jaký je obsah reflektivních rozhovorů a zda existuje korespondence mezi tímto obsahem a následnou změnou výuky. Ukazujeme, že jde o korespondenci selektivní, neboť učitel zapracovává do své výuky jen selektivně zvolené podněty z rozhovorů. Zároveň se zapracováním změny se jako nepředpokládaný důsledek typicky vynoří nový problém, který je předmětem kritické reflexe v dalším kroku. Dále ukazujeme, jak jsou reflektivní rozhovory formovány odlišným profesním viděním učitelů a výzkumníků a jak je přes toto odlišné profesní vidění možné dospět k souladu. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára. Reflexe jako nástroj změny komunikačního chování učitele: případová studie. \textit{Pedagogika}. Univerzita Karlova, 2016, roč.~66, č.~4, s.~477-494. ISSN~0031-3815.
|