J 2016

Matematické modelovanie na počítači vo vyučovaní fyziky

TIMKOVÁ, Veronika, Zuzana JEŠKOVÁ a Jan VÁLEK

Základní údaje

Originální název

Matematické modelovanie na počítači vo vyučovaní fyziky

Název česky

Matematické modelování na počítači ve vyuce fyziky

Název anglicky

Mathematical modeling on the computer in teaching physics

Autoři

TIMKOVÁ, Veronika (703 Slovensko, garant), Zuzana JEŠKOVÁ (703 Slovensko) a Jan VÁLEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA, Olomouc, PROMETHEUS, spol. s r. o. 2016, 1805-7705

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00091505

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

vzdělávání; fyzika; dynamické modelování; učitel

Klíčová slova anglicky

education; physics; dynamic modeling; teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2018 13:07, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

S rozvojom digitálnych technológií a inovatívnych vyučovacích metód sa v prírodovednom vzdelávaní uplatňujú prostriedky počítačom podporovaných laboratórií, ktoré môžu významne pomôcť v oblasti aktívneho prírodovedného bádania. Okrem nesporného kľúčového významu experimentovania je dôležitou súčasťou vyučovania fyziky aj tvorba teoretických modelov javov a objektov. Dôležitou súčasťou implementácie matematického modelovania do školskej praxe je pripravenosť učiteľov používať túto metódu. Príspevok analyzuje skúsenosti a zručnosti učiteľov prírodných vied používať metódu matematického modelovania fyzikálnych javov na počítači v prírodovednom vzdelávaní na Slovensku a v Čechách.

Česky

S rozvojem digitálních technologií a inovativních vyučovacích metod se v přírodovědném vzdělávání uplatňují prostředky počítačem podporovaných laboratoří, které mohou významně pomoci v oblasti aktivního přírodovědného bádání. Kromě nesporného klíčového významu experimentování je důležitou součástí vyučování fyziky i tvorba teoretických modelů jevů a objektů. Důležitou součástí implementace matematického modelování do školní praxe je připravenost učitelů používat tuto metodu. Příspěvek analyzuje zkušenosti a dovednosti učitelů přírodních věd používat metodu matematického modelování fyzikálních jevů na počítači v přírodovědném vzdělávání na Slovensku a v Čechách.

Přiložené soubory