2016
Matematické modelovanie na počítači vo vyučovaní fyziky
TIMKOVÁ, Veronika, Zuzana JEŠKOVÁ a Jan VÁLEKZákladní údaje
Originální název
Matematické modelovanie na počítači vo vyučovaní fyziky
Název česky
Matematické modelování na počítači ve vyuce fyziky
Název anglicky
Mathematical modeling on the computer in teaching physics
Autoři
TIMKOVÁ, Veronika (703 Slovensko, garant), Zuzana JEŠKOVÁ (703 Slovensko) a Jan VÁLEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA, Olomouc, PROMETHEUS, spol. s r. o. 2016, 1805-7705
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00091505
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vzdělávání; fyzika; dynamické modelování; učitel
Klíčová slova anglicky
education; physics; dynamic modeling; teacher
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2018 13:07, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
S rozvojom digitálnych technológií a inovatívnych vyučovacích metód sa v prírodovednom vzdelávaní uplatňujú prostriedky počítačom podporovaných laboratórií, ktoré môžu významne pomôcť v oblasti aktívneho prírodovedného bádania. Okrem nesporného kľúčového významu experimentovania je dôležitou súčasťou vyučovania fyziky aj tvorba teoretických modelov javov a objektov. Dôležitou súčasťou implementácie matematického modelovania do školskej praxe je pripravenosť učiteľov používať túto metódu. Príspevok analyzuje skúsenosti a zručnosti učiteľov prírodných vied používať metódu matematického modelovania fyzikálnych javov na počítači v prírodovednom vzdelávaní na Slovensku a v Čechách.
Česky
S rozvojem digitálních technologií a inovativních vyučovacích metod se v přírodovědném vzdělávání uplatňují prostředky počítačem podporovaných laboratoří, které mohou významně pomoci v oblasti aktivního přírodovědného bádání. Kromě nesporného klíčového významu experimentování je důležitou součástí vyučování fyziky i tvorba teoretických modelů jevů a objektů. Důležitou součástí implementace matematického modelování do školní praxe je připravenost učitelů používat tuto metodu. Příspěvek analyzuje zkušenosti a dovednosti učitelů přírodních věd používat metodu matematického modelování fyzikálních jevů na počítači v přírodovědném vzdělávání na Slovensku a v Čechách.
Anglicky
With the development of digital technologies and innovative teaching methods in science education resources to apply computer-aided laboratories that can significantly help in the field of active science research. Besides obvious crucial importance of experimentation is an important part of teaching physics and creating theoretical models of phenomena and objects. An important part of the implementation of mathematical modeling in school practice is to enable teachers to use this method. The paper analyzes the experience and skills of science teachers to use the method of mathematical modeling of physical phenomena in computer science education in Slovakia and Czech Republic.