2016
Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK et. al.Základní údaje
Originální název
Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
Název česky
Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
Název anglicky
Why do novice teachers leave schools?
Autoři
HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK
Vydání
XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
začínající učitel; odchod z profese; objektivní faktory
Klíčová slova anglicky
novice teacher; drop-out; objective factors
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2017 10:34, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je prezentace dílčích výsledků výzkumného šetření zaměřeného na začínající učitele na základních školách. Sledovali jsme, jak začínající učitelé vnímají (1) svoje třídy a žáky, (2) kolegy, (3) školu a její klima, (4) vedení školy, (5) komunitu blízkou škole a (6) společenský kontext a jak to ovlivňuje jejich rozhodnutí odejít nebo setrvat ve škole/školství, případně jak se jejich pohled mění v průběhu jednoho školního roku.
Anglicky
The aim of the presentation was the discussion of partial results of a research project focussing on novice teachers at primary and lower-secondary schools. We explored how novice teachers’ perceived (1) their classes and pupils, (2) their colleagues, (3) the school and its climate, (4) the school management, (5) the community and parents, and (6) the social context and how their perception influenced their decision to either change schools or leave the teaching profession.
Návaznosti
GA15-12956S, projekt VaV |
|