k 2016

Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?

HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK et. al.

Základní údaje

Originální název

Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?

Název česky

Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?

Název anglicky

Why do novice teachers leave schools?

Vydání

XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

začínající učitel; odchod z profese; objektivní faktory

Klíčová slova anglicky

novice teacher; drop-out; objective factors

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2017 10:34, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je prezentace dílčích výsledků výzkumného šetření zaměřeného na začínající učitele na základních školách. Sledovali jsme, jak začínající učitelé vnímají (1) svoje třídy a žáky, (2) kolegy, (3) školu a její klima, (4) vedení školy, (5) komunitu blízkou škole a (6) společenský kontext a jak to ovlivňuje jejich rozhodnutí odejít nebo setrvat ve škole/školství, případně jak se jejich pohled mění v průběhu jednoho školního roku.

Anglicky

The aim of the presentation was the discussion of partial results of a research project focussing on novice teachers at primary and lower-secondary schools. We explored how novice teachers’ perceived (1) their classes and pupils, (2) their colleagues, (3) the school and its climate, (4) the school management, (5) the community and parents, and (6) the social context and how their perception influenced their decision to either change schools or leave the teaching profession.

Návaznosti

GA15-12956S, projekt VaV
Název: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů