FIALEK, Szymon a Fotis LIAROKAPIS. Comparing Two Commercial Brain Computer Interfaces for Serious Games and Virtual Environments. Online. In Emotion in Games - Theory and Praxis. Berlin: Springer International Publishing, 2016, s. 103-117. Part II, Volume 4. ISBN 978-3-319-41314-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41316-7_6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparing Two Commercial Brain Computer Interfaces for Serious Games and Virtual Environments
Autoři FIALEK, Szymon (616 Polsko, domácí) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí).
Vydání Berlin, Emotion in Games - Theory and Praxis, od s. 103-117, 15 s. Part II, Volume 4, 2016.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/16:00091549
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-319-41314-3
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41316-7_6
UT WoS 000400497800008
Klíčová slova anglicky Brain-Computer Interface
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 13. 5. 2020 19:04.
Anotace
Brain-Computer Interface (BCI) technology is still under development, however the recent advances allowed to move BCI from research laboratories to people’s living rooms. One of the promising areas of BCI applications is in computer games and virtual environments. In this chapter, initially an overview of the state of the art of BCI applications in computer games is presented. Next, a user study of two inexpensive commercially available devices used in different games is presented. The results indicate that multi-channel BCI systems are better suited for controlling an avatar in 3D environments in an active manner, while BCI systems with one channel is well suited for use with games utilising neuro-feedback. Finally, the findings demonstrate the importance of matching appropriate BCI devices with the appropriate game.
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 01:16