2017
Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts
PELÁNEK, Radek, Jan PAPOUŠEK, Jiří ŘIHÁK, Vít STANISLAV, Juraj NIŽNAN et. al.Základní údaje
Originální název
Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Jan PAPOUŠEK (203 Česká republika, domácí), Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí), Vít STANISLAV (203 Česká republika, domácí) a Juraj NIŽNAN (703 Slovensko, domácí)
Vydání
User Modeling and User-Adapted Interaction, Springer Netherlands, 2017, 0924-1868
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.808
Kód RIV
RIV/00216224:14330/17:00095908
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000395032400004
Klíčová slova anglicky
Learner modeling;Computerized adaptive practice;Elo rating system;Model evaluation;Factual knowledge
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2022 17:31, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
We investigate applications of learner modeling in a computerized adaptive system for practicing factual knowledge. We focus on areas where learners have widely varying prior knowledge. We propose a modular approach to the development of such adaptive practice systems: decomposing the system design into estimation of prior knowledge, estimation of current knowledge, and construction of questions. We provide a detailed discussion of learner models for both estimation steps, including a novel use of the Elo rating system for learner modeling. We implemented the proposed approach in a system for practice of geography facts; the system is widely used and allows us to perform evaluation of all three modules. We compare predictive accuracy of different learner models, discuss insights gained from learner modeling, and also impact of different variants of the system on learners engagement and learning.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0992/2016, interní kód MU |
|