J 2017

Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts

PELÁNEK, Radek, Jan PAPOUŠEK, Jiří ŘIHÁK, Vít STANISLAV, Juraj NIŽNAN et. al.

Základní údaje

Originální název

Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts

Autoři

PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Jan PAPOUŠEK (203 Česká republika, domácí), Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí), Vít STANISLAV (203 Česká republika, domácí) a Juraj NIŽNAN (703 Slovensko, domácí)

Vydání

User Modeling and User-Adapted Interaction, Springer Netherlands, 2017, 0924-1868

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 2.808

Kód RIV

RIV/00216224:14330/17:00095908

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

000395032400004

Klíčová slova anglicky

Learner modeling;Computerized adaptive practice;Elo rating system;Model evaluation;Factual knowledge

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2022 17:31, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

We investigate applications of learner modeling in a computerized adaptive system for practicing factual knowledge. We focus on areas where learners have widely varying prior knowledge. We propose a modular approach to the development of such adaptive practice systems: decomposing the system design into estimation of prior knowledge, estimation of current knowledge, and construction of questions. We provide a detailed discussion of learner models for both estimation steps, including a novel use of the Elo rating system for learner modeling. We implemented the proposed approach in a system for practice of geography facts; the system is widely used and allows us to perform evaluation of all three modules. We compare predictive accuracy of different learner models, discuss insights gained from learner modeling, and also impact of different variants of the system on learners engagement and learning.

Návaznosti

MUNI/A/0897/2016, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/0992/2016, interní kód MU
Název: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty