DOLÁKOVÁ, Bohuslava a Jan KRAJÍČEK. Influences on Consumers Rationality. In Krajíček, Jan. European Financial Systems 2016. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 119-124. ISBN 978-80-210-8308-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Influences on Consumers Rationality
Název česky Vlivy na chování spotřebitelů
Autoři DOLÁKOVÁ, Bohuslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan KRAJÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, European Financial Systems 2016, od s. 119-124, 6 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00091574
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8308-0
UT WoS 000385692200015
Klíčová slova česky spotřeba; chování; spotřebitelské chování; racionality; iracionalita
Klíčová slova anglicky consumption; behaviour; consumer behaviour; rationality; irrationality
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Jan Krajíček, Ph.D., učo 27420. Změněno: 17. 5. 2017 13:30.
Anotace
The aim of this paper is to evaluate key components in consumer behaviour. Consumer behaviour is influenced by several factors; one with the greatest influence is genetic predisposition of each individual and also experience and knowledge acquired during the life of the society. The consumer is often irrational even in those cases in which we could expect rational behaviour (regarding to the prevailing economic opinion and rational choice theory). People are subjects to irrational influences. These influences come from their surroundings, feelings, emotions and other sources.
Anotace česky
Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit klíčové komponenty v chování spotřebitelů. Spotřebitelské chování je ovlivněno několika faktory; ten s největším vlivem je genetická predispozice každého jednotlivce i zkušeností a poznatků získaných v průběhu života společnosti. Spotřebitel je často iracionální a to i v těch případech, kdy bychom mohli očekávat racionální chování (s ohledem na převládající ekonomické mínění a teorie racionálního výběru). Lidé jsou předmětem iracionálních vlivů. Tyto vlivy pocházejí z jejich okolí, pocitů, emocí a jiných zdrojů.
Návaznosti
MUNI/A/0916/2015, interní kód MUNázev: Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:27