Detailed Information on Publication Record
2017
Metodický materiál k výuce první pomoci
KUBÍKOVÁ, Zdeňka, Barbora ZUCHOVÁ, Milan MOJŽÍŠ, Martina BERNACIKOVÁ, Barbora CVEJNOVÁ et. al.Basic information
Original name
Metodický materiál k výuce první pomoci
Name (in English)
Methodological Guide for First Aid Instruction
Authors
KUBÍKOVÁ, Zdeňka, Barbora ZUCHOVÁ, Milan MOJŽÍŠ, Martina BERNACIKOVÁ, Barbora CVEJNOVÁ, Radek TURIN, Petr ZAORAL and Petra SEBEROVÁ
Edition
4., aktual. vyd. Brno, Elportál, 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISSN
Keywords (in Czech)
první pomoc; Kardiopulmonální resuscitace Guidelines 2015; laický zachránce (náhodný svědek události); základní neodkladná resuscitace; život zachraňující úkony
Keywords in English
first aid; methodological recommendations; the second grade of the elementary school and the secondary school in the Czech Republic
Tags
Změněno: 6/1/2017 13:13, Mgr. Petra Baštářová
V originále
Metodický materiál k výuce první pomoci je určen budoucím i současným pedagogům, kteří v souladu s požadavky Rámcově vzdělávacích programů na II. stupni základních škol a na středních školách do výuky zařazují témata první pomoci. Ve vztahu k výuce na MU je doporučeným studijiním zdrojem předmětů První pomoci (FSpS: bk2165, bp2165 První pomoc a FSpS: NP2022, NK2022 První pomoc ve školských zařízeních) a je také dostupný ve verzi pro mobilní zařízení (epub).
In English
Methodological Guide for First Aid Instruction aims to become a useful teaching tool of the first aid instruction in the second grade of the elementary school as well as the secondary school in the Czech Republic. The materials have been designed to serve the needs of future teachers who in accordance with the Framework Education Programme requirements will include first aid topics in their lessons. The material contains both methodological recommendations and powerpoint presentations to guide and enrich instruction.