Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1359809, author = {Kašparová, Irena and Láníková, Marie}, article_location = {Brno}, article_number = {21}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-3.}, keywords = {individual education; organised modernity; power; Chamber of Deputies}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Centralizovat, nebo rozvolnit? Analýza diskuse o individuálním vzdělávání na půdě Poslanecké sněmovny ČR optikou teorie modernity Petera Wagnera}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1544}, volume = {3}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1359809 AU - Kašparová, Irena - Láníková, Marie PY - 2016 TI - Centralizovat, nebo rozvolnit? Analýza diskuse o individuálním vzdělávání na půdě Poslanecké sněmovny ČR optikou teorie modernity Petera Wagnera JF - Studia paedagogica VL - 3 IS - 21 SP - 41-61 EP - 41-61 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - individual education KW - organised modernity KW - power KW - Chamber of Deputies UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1544 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1544 N2 - Článek přináší diskurzivní analýzu poslanecké diskuse na téma individuálního vzdělávání, která probíhala v letech 2014 a 2015 a předcházela následnému zavržení legalizace této formy vzdělávání na druhém stupni ZŠ v roce 2015. Autorky zkoumají argumenty poslanců pro a proti této alternativě, kontextualizují je v současné sociálně-vědní literatuře na téma individuálního vzdělávání a post-socialismu a aplikují na ni teorii modernity Petera Wagnera. Dochází k závěru, že jádrem poslaneckého sporu a následného nepřijetí individuálního vzdělávání jako rovnocenného vzdělávacího přístupu není obsah či kvalita kurikula, ale moc a kontrola, která je skrze vzdělávání uplatňována. Rozhodující roli při této politické disputaci nehrají politici zastávající stanovisko pro ani proti, ale ti, kteří stojí v samém středu, zastávající stanovisko ano-ale. Zdůrazněním subjektivně vnímaných nedostatků stávajícího zákonného nastavení individuálního vzdělávání se zbavují politické odpovědnosti a nutnosti rozhodnout a posílají téma individuálního vzdělávání z pět do diskuse odborné. ER -
KAŠPAROVÁ, Irena a Marie LÁNÍKOVÁ. Centralizovat, nebo rozvolnit? Analýza diskuse o individuálním vzdělávání na půdě Poslanecké sněmovny ČR optikou teorie modernity Petera Wagnera. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč.~3, č.~21, s.~41-61. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-3.
|