Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1359914, author = {Římánková, Anna and Sedláček, Martin}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-6}, keywords = {classroom cheating; self-regulated learning; self-regulation skills; grade point average; gender; upper secondary schools}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Vybrané strategie podvádění žáků a autoregulace učení}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/135920}, volume = {21}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1359914 AU - Římánková, Anna - Sedláček, Martin PY - 2016 TI - Vybrané strategie podvádění žáků a autoregulace učení JF - Studia paedagogica VL - 21 IS - 3 SP - 107-129 EP - 107-129 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - classroom cheating KW - self-regulated learning KW - self-regulation skills KW - grade point average KW - gender KW - upper secondary schools UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135920 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135920 N2 - Článek se zabývá problematikou faktorů ovlivňujících podvádění u žáků středních škol. Cílem je objasnit, zda je míra využívání některých strategií školního podvádění vysvětlitelná faktory autoregulace učení a prospěchem. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření (N = 346), podrobena explorativní faktorové analýze a následně standardní metodě vícenásobné lineární regrese. Výsledky, jež tento příspěvek představuje, ukazují, že k méně častému podvádění vede lepší prospěch žáků a rovněž vyšší míra některých autoregulačních dovedností. Také bylo z jištěno, že jiné z dovedností spadající pod autoregulaci učení naopak frekvenci školního podvádění lehce navyšují. Žáci s vyšší mírou těchto dovedností jsou sice stále primárně zaměře- ni na studium, zdá se ale, že za jistých okolností je poměrně ochotně kombinují se strategiemi podvádění. ER -
ŘÍMÁNKOVÁ, Anna a Martin SEDLÁČEK. Vybrané strategie podvádění žáků a autoregulace učení. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč.~21, č.~3, s.~107-129. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-6.
|