STRÁNSKÁ, Zdenka, Ivana POLEDŇOVÁ a Tereza KOBĚRSKÁ. Forms of Social Conflicts in Schoolchildren as Perceived by the Children’s Teachers. Polish Journal of Applied Psychology. Wrocław: De Gruyter Open, 2016, roč. 14, č. 1, s. 9-24. ISSN 2354-0052. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/pjap-2015-0047.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Forms of Social Conflicts in Schoolchildren as Perceived by the Children’s Teachers
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tereza KOBĚRSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Polish Journal of Applied Psychology, Wrocław, De Gruyter Open, 2016, 2354-0052.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00091633
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/pjap-2015-0047
Klíčová slova anglicky social conflicts; behavioural difficulties; personality traits; emotional reactivity; psychological counselling
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D., učo 372092. Změněno: 15. 2. 2020 14:26.
Anotace
Our article deals with social conflicts in “troubled” schoolchildren from the perspective of their teachers. Using Behaviour Assessment System for Children – Teacher Rating Scale (Czech method), a total of 92 schoolchildren have been tested. All the children were identified by their teachers as having behavioural difficulties. The children with behavioural difficulties have been found to engage especially in peer-related social conflicts, which involved negative relationships with classmates and aggressive behaviour, particularly in the younger children (1st to 5th grade of compulsory education). The relevant personality traits included a higher tendency to lie, higher levels of emotional reactivity, and a negative attitude towards one’s own behaviour. Based on the results, a recommendation is given to teachers working with children with behavioural difficulties, to aid prevention and render psychological counselling.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 20:07