2016
Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context
POLÁČEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context
Název česky
Stanovení základních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení v kontextu vzdělávací manažerské hry
Autoři
POLÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
London, Proceedings of the 6th Biannual CER Comparative European Research Conference, od s. 173-177, 5 s. 2016
Nakladatel
Sciemcee Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00091672
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-0-9935191-3-0
Klíčová slova česky
CSCL; skupinové učení; modely; učební komponenty; faktorová analýza
Klíčová slova anglicky
CSCL; group learning; models; learning components; factor analysis
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2017 19:30, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
The exploratory factor analysis has been used to determine which selected inner components of computer-supported collaborative learning (CSCL) should be considered as the core components. The research itself builds on three models of group learning, namely cooperative learning elements, the “Big Five” in the teamwork model and the theoretical framework of CSCL. The analysis of data collected from university students participating in a managerial group game suggests that future research in the field of CSCL should consider social identity, helping behavior, shared mental models, mutual performance monitoring and team orientation as the most important components of group learning activities.
Česky
Studie využívá explorační faktorovou analýzu ke stanovení toho, které z vybraných vnitřních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení (CSCL) by měly být chápány jako komponenty základní. Výzkum samotný staví na třech modelech skupinového učení, kterými jsou elementy kooperativního učení, model „Big Five“ v týmové práci a teoretický rámec CSCL. Analýza dat z dotazníku vyplněného studenty, kteří absolvovali manažerskou skupinovou hru, ukazuje, že budoucí výzkum v oblasti CSCL by měl brát v úvahu sociální identitu, pomáhající chování, sdílené mentální modely, vzájemné monitorování výkonnosti a týmovou orientaci jako ty nejvýznamnější komponenty aktivit skupinového učení.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MU |
|