D 2016

Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context

POLÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context

Název česky

Stanovení základních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení v kontextu vzdělávací manažerské hry

Autoři

POLÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

London, Proceedings of the 6th Biannual CER Comparative European Research Conference, od s. 173-177, 5 s. 2016

Nakladatel

Sciemcee Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00091672

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-0-9935191-3-0

Klíčová slova česky

CSCL; skupinové učení; modely; učební komponenty; faktorová analýza

Klíčová slova anglicky

CSCL; group learning; models; learning components; factor analysis

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2017 19:30, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

The exploratory factor analysis has been used to determine which selected inner components of computer-supported collaborative learning (CSCL) should be considered as the core components. The research itself builds on three models of group learning, namely cooperative learning elements, the “Big Five” in the teamwork model and the theoretical framework of CSCL. The analysis of data collected from university students participating in a managerial group game suggests that future research in the field of CSCL should consider social identity, helping behavior, shared mental models, mutual performance monitoring and team orientation as the most important components of group learning activities.

Česky

Studie využívá explorační faktorovou analýzu ke stanovení toho, které z vybraných vnitřních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení (CSCL) by měly být chápány jako komponenty základní. Výzkum samotný staví na třech modelech skupinového učení, kterými jsou elementy kooperativního učení, model „Big Five“ v týmové práci a teoretický rámec CSCL. Analýza dat z dotazníku vyplněného studenty, kteří absolvovali manažerskou skupinovou hru, ukazuje, že budoucí výzkum v oblasti CSCL by měl brát v úvahu sociální identitu, pomáhající chování, sdílené mentální modely, vzájemné monitorování výkonnosti a týmovou orientaci jako ty nejvýznamnější komponenty aktivit skupinového učení.

Návaznosti

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory