Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1360518, author = {Zounek, Jiří}, booktitle = {Konference Škola pro budoucnost - Budoucnost po školu II., 14. 11. 2016, Praha}, keywords = {formal and informal learning; youth; digital technologies; literacy; personal learning environment}, language = {cze}, title = {Učení dětí a mládeže v digitálním věku - různá prostředí, místa i kontexty}, url = {http://www.msmt.cz/skola-pro-budoucnost-budoucnost-pro-skolu-ii}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 1360518 AU - Zounek, Jiří PY - 2016 TI - Učení dětí a mládeže v digitálním věku - různá prostředí, místa i kontexty KW - formal and informal learning KW - youth KW - digital technologies KW - literacy KW - personal learning environment UR - http://www.msmt.cz/skola-pro-budoucnost-budoucnost-pro-skolu-ii N2 - Mládež se s digitálními technologiemi setkává běžně jak ve škole, tak i mimo školu, ať už máme na mysli rodinné prostředí, nebo různá virtuální prostředí či vrstevnické skupiny. Tradičně se však větší pozornost věnuje školnímu využití ICT. Díky mimoškolnímu využití digitálních technologií si ale studenti mohou osvojit znalosti a dovednosti, které ve škole nezískají a přitom jsou důležité pro život v 21. století. Ale i naopak. Je tedy velkou výzvou pro budoucnost propojit formální i informální učení v době, v níž digitální technologie představují nejenom výukový nástroj, ale konstitutivní prvek učebního prostředí studentů. Takový přístup může přinášet nové inspirace i pro promýšlení rolí digitálních technologií ve školním vzdělávání, ale i v celoživotním učení. Autor se proto bude konkrétněji věnovat problematice tzv. nových gramotností (New literacies studies), osobního učebního prostředí nebo konceptu learning lives. ER -
ZOUNEK, Jiří. Učení dětí a mládeže v digitálním věku - různá prostředí, místa i kontexty. In \textit{Konference Škola pro budoucnost - Budoucnost po školu II., 14. 11. 2016, Praha}. 2016.
|