STEHLÍKOVÁ, Karolína. Hva er det for noe? Implisitt performativitet i Ingmar Bergmans tekster. In konference International Association of Scandinavian Studies, IASS 2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hva er det for noe? Implisitt performativitet i Ingmar Bergmans tekster
Název česky Co je to? Implicitní performativita v textech Ingmara Bergmana
Název anglicky What is it? Implicit Performativity in the texts of Ingmar Bergman
Autoři STEHLÍKOVÁ, Karolína.
Vydání konference International Association of Scandinavian Studies, IASS 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk norština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Ingmar Bergman performativita
Klíčová slova anglicky Ingmar Bergman performativity
Štítky Ingmar Bergman, performativita
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Stehlíková, Ph.D., učo 19440. Změněno: 31. 8. 2021 12:18.
Anotace
Ingmar Bergman blir betraktet foerst og fremst som fremstaaende filmregissoer. Hans autobiografiske boeker blir betraktet som en interessant bilag til hans filmverker. Lesere kjenner ogsaa manuser av hans filmer som er blitt publisert og betegnes som „filmberattälser“. Bak alle Bergmans verker staar alikevel en tekst som fungerer som partitur og som vaakner til liv avhengig av hvem som leser den. Mitt maal er aa bevise at hos Bergman fins performativiteten allerede paa tekstnivaa og at den staar i bakgrunnen av nye adaptasjoner av Bergmans tekster.
Anotace anglicky
Ingmar Bergman is perceived to be the prominent film director. His autobiographical books are considered to be an interesting supplement to his film works. Readers are familiar also with his film scripts, which had been published and are characterised as „filmberattälser“. Behind all Bergman‘s works is after all a text, which functions as a score waking to life abstractedly from who the reader is. My aim is to prove that Bergman’s works are performative already at the text level and that it is this performativity, which forms the background of new adaptations of Bergman‘s texts.
Návaznosti
MUNI/A/1130/2015, interní kód MUNázev: Aktuální metodologické trendy teatrologického výzkumu (Akronym: DIVMETOD)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální metodologické trendy teatrologického výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 03:01