2016
Is Participation in Organized Leisure-Time Activities Associated with School Performance in Adolescence?
BAĎURA, Petr, Erik SIGMUND, Andrea MADARASOVÁ GECKOVÁ, Dagmar SIGMUNDOVÁ, Jan ŠIRŮČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Is Participation in Organized Leisure-Time Activities Associated with School Performance in Adolescence?
Autoři
BAĎURA, Petr (203 Česká republika, garant), Erik SIGMUND (203 Česká republika), Andrea MADARASOVÁ GECKOVÁ (703 Slovensko), Dagmar SIGMUNDOVÁ (203 Česká republika), Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika, domácí), Jitse P. VAN DIJK (528 Nizozemské království) a Sijmen A. REIJNEVELD (528 Nizozemské království)
Vydání
PLOS ONE, Public Library of Science, 2016, 1932-6203
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.806
Kód RIV
RIV/00216224:14230/16:00091902
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000374131200070
Klíčová slova anglicky
youth activity involvement; health behavior; physical activity
Změněno: 22. 5. 2017 18:11, Mgr. Jan Širůček, Ph.D.
Anotace
V originále
Organized leisure-time activities (OLTA) have been identified as a context suitable for improvement of school performance. This study aimed to assess the associations between participation in OLTA and school engagement, school-related stress, academic achievement and whether these associations differ by specific pattern of OLTA participation, gender and age. Furthermore, it assessed whether OLTA participants are more likely to acquire support for schoolwork from outside the family.