J 2016

Is Participation in Organized Leisure-Time Activities Associated with School Performance in Adolescence?

BAĎURA, Petr, Erik SIGMUND, Andrea MADARASOVÁ GECKOVÁ, Dagmar SIGMUNDOVÁ, Jan ŠIRŮČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Is Participation in Organized Leisure-Time Activities Associated with School Performance in Adolescence?

Autoři

BAĎURA, Petr (203 Česká republika, garant), Erik SIGMUND (203 Česká republika), Andrea MADARASOVÁ GECKOVÁ (703 Slovensko), Dagmar SIGMUNDOVÁ (203 Česká republika), Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika, domácí), Jitse P. VAN DIJK (528 Nizozemské království) a Sijmen A. REIJNEVELD (528 Nizozemské království)

Vydání

PLOS ONE, Public Library of Science, 2016, 1932-6203

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 2.806

Kód RIV

RIV/00216224:14230/16:00091902

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000374131200070

Klíčová slova anglicky

youth activity involvement; health behavior; physical activity
Změněno: 22. 5. 2017 18:11, Mgr. Jan Širůček, Ph.D.

Anotace

V originále

Organized leisure-time activities (OLTA) have been identified as a context suitable for improvement of school performance. This study aimed to assess the associations between participation in OLTA and school engagement, school-related stress, academic achievement and whether these associations differ by specific pattern of OLTA participation, gender and age. Furthermore, it assessed whether OLTA participants are more likely to acquire support for schoolwork from outside the family.