2016
Financial Literacy Testing
URBANOVSKÝ, Karel a Josef NEŠLEHAZákladní údaje
Originální název
Financial Literacy Testing
Autoři
URBANOVSKÝ, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef NEŠLEHA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Konya, 2nd International Conference on the Changing World and Social Research (ICWSR 2016 - Barcelona), od s. 599-602, 4 s. 2016
Nakladatel
ICWSR
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Turecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00091903
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-605-92-6953-7
Klíčová slova anglicky
Insurance; Insurance Company; Subjective Evaluation; Czech Republic
Změněno: 27. 4. 2017 15:22, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.
Anotace
V originále
The goal of this paper is to introduce a system of financial literacy testing in terms of insurance products, which are provided by insurance company operating in the Czech Republic. Doing so, this paper elaborates on the previous paper of the same authors, in which the authors tried to investigate mostly important predictors of financial literacy related to life insurance products. The testing method which is intended to be described in this paper is based on subjective evaluation of respondent’s knowledge related to financial literacy in the areas of insurance products. Afterwards, the plan dataset is intended to be used in another research.
Návaznosti
MUNI/A/0916/2015, interní kód MU |
|