k 2016

Jako když si vrazíte rezavý hřebík do nohy

MUSILOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Jako když si vrazíte rezavý hřebík do nohy

Název anglicky

As if you stick a rusty nail in your foot

Autoři

MUSILOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Mezinárodní konference Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, Brno, 25-26 November 2016, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60400 6.4 Arts

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00088380

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

herectví; pedagogika; nápodoba

Klíčová slova anglicky

acting; pedagogy; imitation
Změněno: 30. 12. 2018 17:14, doc. Mgr. Martina Musilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Nápodoba (mimésis) je základním principem herecké tvorby. Vedle oblasti divadla a umění se s ní setkáváme v každodenní realitě. Zde se jedná o nápodobu nezáměrnou, její projevy jsou zpravidla nevědomé a jsou součástí procesu enkulturace. Napodobovací pud, opírající se o činnost zrcadlových neuronů (G. Rizzolatti, 1996), formuje chování a jednání člověka od dětství. Otázkou zůstává, čím je v současné době formován adept herectví před tím, než se začne věnovat jeho studiu na specializované škole.

Anglicky

Imitation (mimesis) is a basic principle of acting. Apart the field of theatre and art we can encounter it in everyday life. This is unintentional imitation, its demonstrations are usually unconscious and they are part of the process of enculturation. An imitation instinct, supported by activity of mirror neurons (G. Rizzolatti, 1996), shapes people's behavior and action since childhood. A question remains what forms an aspiring actor before he/she starts studying at a specialized school.

Návaznosti

GA16-20335S, projekt VaV
Název: Divadlo jako syntéza uměni: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů (Akronym: ZICHDIVADLO)
Investor: Grantová agentura ČR, Divadlo jako syntéza umění: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů