Rytmus v japonskej poézii ako možné spojivo s ďalekými kontinentálnymi kultúrami
RUMÁNEK, Ivan. Rytmus v japonskej poézii ako možné spojivo s ďalekými kontinentálnymi kultúrami (Rhythm in Japanese poetry as a possible link with continental cultures). In 10. výroční česko-slovenská sinologická konference. 2016. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Rytmus v japonskej poézii ako možné spojivo s ďalekými kontinentálnymi kultúrami |
Name in Czech | Rytmus v japonské poezii jako možné spojení s dalekými kontinentálními kulturami |
Name (in English) | Rhythm in Japanese poetry as a possible link with continental cultures |
Authors | RUMÁNEK, Ivan. |
Edition | 10. výroční česko-slovenská sinologická konference, 2016. |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | Art, architecture, cultural heritage |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | rytmus; sylabický rytmus; časomíra; prozodie; nó; hiranori; kusemai; imajó; Iroha-uta; homérský hexametr; sapfická strofa; |
Keywords in English | rhythm; syllabic rhythm; quantitative prosody; Noh; hiranori; kusemai; imayo; Irohauta; Homeric hexametre; Sapphic strophe; |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D., učo 237920. Changed: 21/2/2017 15:09. |
Abstract |
---|
Japonský rytmus hiranori v nó je špecifickou kombináciou nepárneho sylabického rytmu a časomiery v 12-dobovom takte, ktorej paralelu vidím v časomerných rytmoch indických a gréckych v Strednej Ázii, kde mohli preniknúť do mahájánového rituálu podobne ako hellénistická skulptúra a cez Čínu sa potom dostať až do Japonska. |
Abstract (in Czech) |
---|
Japonský rytmus hiranori v nó je specifickou kombinací lichého sylabického rytmu a časomíry v 12-dobovém taktu, jejíž paralelu vidím v časoměrných rytmech indických a řeckých v Střední Asii, kde mohly proniknout do mahájánového rituálu podbně jako hellénistická skulptúra a přes Čínu se pak dostat až do Japonska. |
Abstract (in English) |
---|
Japanese rhythm hiranori in Noh is a specific combination of an odd syllabic rhythm and a 12-beat quantitative metre. The latter has a parallel in the Indian and Hellenistic quantitative metres in Central Asia where these could penetrate into the Mahayana ritual, similarly to the Hellenistic sculpture, and cross China to ultimately reach Japan. |
PrintDisplayed: 12/6/2024 00:04