ČINČERA, Jan a Filip HAVLÍČEK. Centra environmentálního vzdělávání z pohledu učitelů. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2016, roč. 11, č. 2, s. 1-15. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.534.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Centra environmentálního vzdělávání z pohledu učitelů
Název česky Centra environmentálního vzdělávání z pohledu učitelů
Název anglicky Environmental education centers from the teachers‘ perspective
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Filip HAVLÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Envigogika, Praha, Univerzita Karlova, 2016, 1802-3061.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00092075
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.534
Klíčová slova česky centra environmentálního vzdělávání; poptávka; učitelé; školy; programy
Klíčová slova anglicky environmental education centers; demand; teachers; school; programs.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:36.
Anotace
Studie prezentuje průzkum provedený na množině učitelů (N=165) zapojených do sítě pro metodickou podporu environmentální výchovy M.R.K.E.V. a Mrkvička. Průzkum hodnotil význam, jaký respondenti přikládají centrům environmentální výchovy a jejich důvody pro volbu služeb nabízených těmito centry. Výsledky ukazují, že učitelé považují roli center environmentální výchovy za nezastupitelnou a úroveň jejich služeb za velmi kvalitní. Od center si poptávají především krátké programy, služby využívají opakovaně v průběhu roku a vybírají si je na základě dobré zkušenosti, ceny a vzdálenosti. Studie dále diskutuje některé problematické aspekty, které z těchto výsledků vyplývají.
Anotace anglicky
The study presents a survey conducted at the set of teachers (N=165) participating in the network for instructional support in environmental education M.R.K.R.V. and Mrkvička. The survey was focused on the meaning of the centers for the respondents and the reasons for choosing some of the offered services. The results suggest that teachers interpret the role of the environmental education centers as irreplaceable and that they highly appreciate the level of the offered services. They use mainly the short educational programs, they use their services repeatedly in a year, and their choice is based by their previous good experience, its cost, and distance. The study also discusses some of the issues associated with these results.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 20:16