TŮMA, František. Turn-taking in discussions after student presentations: A conversation analytic perspective. In Young Linguists' Meeting in Poznań (YLMP) 2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Turn-taking in discussions after student presentations: A conversation analytic perspective
Název česky Střídání replik v diskusích po studentských prezentacích pohledem konverzační analýzy
Autoři TŮMA, František.
Vydání Young Linguists' Meeting in Poznań (YLMP) 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky střídání replik; konverzační analýza; interakce ve třídě; terciární vzdělávání
Klíčová slova anglicky turn-taking; conversation analysis; classroom interaction; higher education
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 6. 3. 2017 13:10.
Anotace
This paper uses conversation analysis to address the dynamics and organization of turn-taking in discussions that follow student presentations. The data comprises 12 student presentations and subsequent discussions recorded within the research project Classroom interaction in English language teaching in higher education (GA ČR 15-08857S). The video-recordings are a subset of the material collected within a case study of an English as a foreign language course. The dynamics of the process of transitioning from turn-type pre-allocation (the students finishing their presentation and typically asking for questions) to mediated turn-allocation (the teacher becoming a moderator and asking for additional questions) is discussed in the light of the data, theory and other studies.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaVNázev: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:16