2016
Turn-taking in discussions after student presentations: A conversation analytic perspective
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Turn-taking in discussions after student presentations: A conversation analytic perspective
Název česky
Střídání replik v diskusích po studentských prezentacích pohledem konverzační analýzy
Autoři
Vydání
Young Linguists' Meeting in Poznań (YLMP) 2016, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
střídání replik; konverzační analýza; interakce ve třídě; terciární vzdělávání
Klíčová slova anglicky
turn-taking; conversation analysis; classroom interaction; higher education
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 6. 3. 2017 13:10, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper uses conversation analysis to address the dynamics and organization of turn-taking in discussions that follow student presentations. The data comprises 12 student presentations and subsequent discussions recorded within the research project Classroom interaction in English language teaching in higher education (GA ČR 15-08857S). The video-recordings are a subset of the material collected within a case study of an English as a foreign language course. The dynamics of the process of transitioning from turn-type pre-allocation (the students finishing their presentation and typically asking for questions) to mediated turn-allocation (the teacher becoming a moderator and asking for additional questions) is discussed in the light of the data, theory and other studies.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaV |
|