k 2016

Turn-taking in discussions after student presentations: A conversation analytic perspective

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Turn-taking in discussions after student presentations: A conversation analytic perspective

Název česky

Střídání replik v diskusích po studentských prezentacích pohledem konverzační analýzy

Vydání

Young Linguists' Meeting in Poznań (YLMP) 2016, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

střídání replik; konverzační analýza; interakce ve třídě; terciární vzdělávání

Klíčová slova anglicky

turn-taking; conversation analysis; classroom interaction; higher education

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 6. 3. 2017 13:10, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper uses conversation analysis to address the dynamics and organization of turn-taking in discussions that follow student presentations. The data comprises 12 student presentations and subsequent discussions recorded within the research project Classroom interaction in English language teaching in higher education (GA ČR 15-08857S). The video-recordings are a subset of the material collected within a case study of an English as a foreign language course. The dynamics of the process of transitioning from turn-type pre-allocation (the students finishing their presentation and typically asking for questions) to mediated turn-allocation (the teacher becoming a moderator and asking for additional questions) is discussed in the light of the data, theory and other studies.

Návaznosti

GA15-08857S, projekt VaV
Název: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole