STŘELEC, Stanislav a Lenka FRIMLOVÁ. Rodiče nadaných dětí v situacích pedagogického rozhodování. In Josef Malach, Gabriela Matysková. Sborník příspěvků XII. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016, s. 73-83. ISBN 978-80-7464-863-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rodiče nadaných dětí v situacích pedagogického rozhodování
Název anglicky The Parents of gifted children in situations of educational decision making
Autoři STŘELEC, Stanislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka FRIMLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Ostrava, Sborník příspěvků XII. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. od s. 73-83, 11 s. 2016.
Nakladatel Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092238
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-863-2
Klíčová slova anglicky research; intellectually gifted child; parental dilemmas; parental educational strategies
Změnil Změnil: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Změněno: 28. 3. 2017 10:07.
Anotace
Vychovávat nadané dítě je jedním nejnáročnějších úkolů, se kterým se mohou rodiče v životě setkat. Takové dítě se zpravidla odlišuje od svých vrstevníků nejen svými mimořádnými schopnostmi, ale také řadou dalších znaků a projevů. Studie přináší poznatky z výzkumné sondy zaměřené na edukační otázky provázející proces rodičovské identifikace s touto skutečností v případě jejich dětí navštěvujících 1. stupeň základní školy. Téma je pokračováním řešení Výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Anotace anglicky
Upbringing of gifted child is one of the hardest tasks their parents can be confronted with throughout their life. The gifted child usually differs from other peers not only in child’s exceptional abilities but also in number of other signs and symptoms. The study provides findings from the research focused on educational issues associated with the process of parental identification with this fact in the case of children attending first grade of primary school. The topic is a follow-up of Faculty of Education’s Research Intent MSM0021622443 Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 18:19