GREGOR, Miloš. Rise of Donald Trump: media as a voter-decision accelerator. Online. In Lilleker, Darren; Jackson, Daniel; Thorsen, Eeinar; Veneti, Anastasia. US Election Analysis 2016: Media, Voters and the Campaign. 1. vydání. Poole, UK: Bournemouth University, 2016, s. 18-19. US Election Analysis 2016: Media, Voters and the Campaign. ISBN 978-1-910042-10-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rise of Donald Trump: media as a voter-decision accelerator
Autoři GREGOR, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Poole, UK, US Election Analysis 2016: Media, Voters and the Campaign, od s. 18-19, 2 s. US Election Analysis 2016: Media, Voters and the Campaign, 2016.
Nakladatel Bournemouth University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW E-book
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00092287
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-910042-10-6
Klíčová slova česky Donald Trump; internet; volební kampaň; USA; média
Klíčová slova anglicky Donald Trump; internet; US presidential campaign; USA; media
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D., učo 218864. Změněno: 12. 12. 2016 16:04.
Anotace
The media are key in shaping public opinion during campaigns and can help voters with their decision making. If there were any doubts about the role of the media and their ability to compete with the Internet, those doubts were smacked down by this year’s election. The first of three televised presidential debates between Hillary Clinton and Donald Trump was watched by 84 million Americans – and this does not include those who viewed it on the Internet and abroad. It was not just the debates which had an influence on public opinion. There were also subsequent media and Internet commentaries and analyses which emerged after each of the three debates. How the media represent each of the candidates has the ability to affect people’s voting decisions and thus the election results.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 15:04